Alla inlägg den 2 juli 2011

Av Sofia Ohlsson - 2 juli 2011 14:36

Hej hopp här kommer ett mobilinlägg sådär en vecka sedan vi hördes sist. Jag ber redan i förväg om ursäkt då mobilen har en vana att förvränga och ändra orden ibland, så är det något konstigt ni ser så vet ni varför. Veckan som gått har jag jobbat måndag till torsdag, jag har fastnat i min första nykterhetskontroll, det gick bra kan man säga, jag var inte så nervös heller eftersom bilen jag körde hade alkolås! Jag hade med andra ord redan andats ett par minuter tidigare och fått grönt ljus! Jag har även fått reda på att jag är godkänd på termin två - allmän förmögenhetsrätt och även på den kursen lyckades jag få ihop ett överbetyg, samma som sist - Ba vilket är att jämföra med grundskolans Vg. Så till hösten är det termin tre som gäller, associationsrätt och den sociala dimensionen. Jag lovar att uppdatera er om vad det innebär lite längre fram!Igår var jag ledig, faktum är att jag har en riktig långledighet framför mig och gårdagen inledde den på bästa sätt. Först mötte jag upp Helena vid stationen i Kristianstad. Vi gick till randiga rutan där jag skulle få sidenband i form av halterneckmodell påsydda på min lila klänning. Det hela slutade med att jag kom därifrån med en till klänning och såklart banden påsydda på den jag redan köpt, det brukar sluta så! Jag bjöd även Helena på en mycket försenad födelsedagslunch på La finestra italiana, hon åt kycklingfilé och jag åt fläskfilé, och så massa pasta såklart!Vi umgicks hela dagen, gick hem till mamma och fikade, pratade och tog igen alm tid vi missat sen sist vi sågs en längre stund. På kvällen åkte jag till pappa för att vara här i helgen. Jag manlig hyfsat tidigt och gick upp ganska sent idag, vi behöver alla lite sovmorgnar ibland. Idag har jag gått en powerwalkrunda ner till hamnen i Åhus där Malin jobbar, jag lyckades pricka in henne precis på en rast så vi hann med att prata litegrann. Sen jag kom hem har jag hunnit vila lite, äta jordgubbar med mjölk och ta en dusch. Ikväll ska vi nog åka en sväng till Vik där det är någon liten hamnfest. Imorgon firar Bea sig själv så då blir det kalas och på måndag ser det ut att bli en tur till Malmö med Helena och i veckan ska jag jobba och fika med Malin. Hoppas att ni alla får en fin helg tillsammans! Ha det då bra, tjadå!

Ovido - Quiz & Flashcards