Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Sofia Ohlsson - 21 juni 2011 18:53

Jag är nu tillbaka till vardagen, till rutinerna och lugnet, eller kanske stressen? morgontröttheten.. Jag började jobba igår, eller ja man kan säga att jag fortfarande har introduktion ett par dagar men jag börjar göra mer istället för att gå bredvid nu så det känns som att jag gör lite nytta.


Idag har jag alltså jobbat, efter det har jag klippt till topparna och slingat håret. Jag kom hem halv sju och då var det runt tio timmar sedan jag lämnade lägenheten och inget riktigt mål mat har jag fått i mig på hela dagen. Jag kan ju inte äta drickyoughurt och knäckebröd varje lunch men visst är det skönt och ganska praktiskt att slippa tänka på vad man ska äta hela tiden.


Efter mitt hår blev färdigt handlade jag ett halvt kilo nypotatis, en krona för det, jag tackar och bugar för billig middag iallafall. Jacob jobbar så jag är förpassad till köket. Just nu kokar potatisen, till det blir det senapssill, gräddfil, gräslök och rädisor. Mumma. På vägen hem gick jag inom biblioteket för att hämta ut en bok som jag beställt, men den fanns inte någonstans, trots att den lämnats in till biblioteket bara ett par timmar tidigare och ett sms hade skickats till min mobil att boken var inne. Det var skumt, jag som så gärna vill läsa den.


Ikväll ska jag istället spendera tiden med att läsa ut den andra boken som jag traggat med nu ett tag. Trots att jag varit ledig mycket har det inte blivit så mycket läsning som jag skulle önskat. Men ikväll får jag ge det ett försök. Annars ska jag väl prova att somna i tid, det lyckas jag visserligen aldrig med men skam den som ger sig. Imorgon är det uppstigning sju igen, det är jobbigt men en timme senare är jag ganska pigg.


Hoppas att ni alla har det bra därute. Vi hörs!

Skapa flashcards