Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

Monday monday

Av Sofia Ohlsson - 13 juni 2011 14:36

Och så var det en ny vecka igen. Idag har jag gjort en massa viktiga vuxenärenden, man kan säga att det får kompensera för all den tid jag spenderat med mitt Ds de senaste dagarna. Först gick jag till skatteverkets servicekontor. Där satt jag och väntade i en timme och tio minuter ungefär innan jag fick komma fram. problemet var att min skatt inte kommit in på mitt konto och det berodde på att fel konto var anmält så jag gick dit för att få kontonummer. Därefter vandrade jag vidare till Swedbank för att hämta ut mina skattepengar, ännu lite väntetid innan allt löste sig. Vidare till Nordea för att sätta in pengarna på kontot och lämna över en lapp från skatteverket med uppgifter som gör att skatten kommer in på rätt konto nästa år. Sedan gick jag till Skånetrafiken och köpte ett skånekort till mamma och sen gick jag hem. Nu är klockan tjugo i tre, tre timmar åt vuxenärenden och jag har inte ätit sen klockan tio. Planen är att jag ska få i mig lite fil och flingor och sen ska jag lämna ett paket åt mamma på sommarlustkiosken. Därefter hade jag tänkt ta en runda om Apoteket om jag orkar och så ska jag hinna handla kvällsmat. Det känns verkligen som att hela dagen kommer gå åt till ingenting och samtidigt har jag uträttat mer idag än den senaste veckan. Jag har också hunnit betala en telefonräkning och föra över pengar till mitt sparkonto som jag var tvungen att låna av mig själv när jag skulle köpa klänning och bjuda mamma på restaurang med mera. Ja jisses nu är allt ordnat iallafall.


Nu måste jag äta något innan jag dör, hoppas ni får det bra allihopa, vi hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards