Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Sofia Ohlsson - 9 juni 2011 10:05

Hej svejs lingonfejs, jag har blivit dålig på att blogga men det har ju varit så fint väder - jag hoppas inte att folk suttit inne vid datorn och häckat så jag hoppas att det inte är så många som surfat in här och letat inlägg! Men här kommer ett, ett ganska kort men informativt.


Jag har sommarlov, en och en halv vecka kvar. Just nu känns det som att ledigheten gärna hade fått fortsätta i all evighet. Men frågar ni mig om en vecka så antar jag att det låter annorlunda. Visst är frihet som skönast när den är begränsad, ja alltså den sortens frihet det innebär att sova till tio och spela datorspel hur mycket man vill. (Ett tag lät det som om jag propagerade för någon ideologi som går ut på att begränsa människors frihet - men ni vet vad jag menar).


Om dagarna är det inte mycket som blir gjort, jag går rundor, har träffat min kusin, både Bea och Theo. Jag läser, lånade "Jorden de ärvde" av Björn af Kleen. Känns sådär härligt akademiskt och bildande att inte läsa något skönlitterärt trots att jag har lov. Har ställt mig i kö på andra böcker, för att jag kan läsa nu! Spelar Mario kart en massa, klassiskt att bli beroende av det på sommaren. jag har varit i Sölvesborg och träffat min chef och Helena. Jag har gått en massa rundor och jag har fikat, alldeles för mycket..


Nu ska jag klä på mig något annat än mitt konattlinne. Snart ska jag träffa släkten igen, vi ska till tivoliparken och i eftermiddag ska jag fika .. igen. Nej hörrni, ha det så bra så hörs vi. Hej!

Ovido - Quiz & Flashcards