Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Sofia Ohlsson - 2 juni 2011 12:27

Hur kan man vara så missnöjd och nöjd på en och samma gång. Ena sekunden tvekar jag på om jag är godkänd på gårdagens tenta, andra känner jag glädje över ledighet som varar - åtminstone - till 28 juni när resultaten anslås. Nästa sekund känner jag att jag borde bli godkänd - precis på poängen antagligen - för att strax därefter inte ens orka tänka på det. Så är det men jag är nöjd över att ha genomfört den här terminen ändå, att ha tagit mig igenom allting och för att sitta i sex timmar, stressad som aldrig förr och kämpa på, med kramp i handen!


Igår efter allting gick jag och tjejerna till Espresso house, mellan nio och tio fikade vi, pratade om allt och inget och bara njöt av att slippa oro för stunden. Sen stängde fiket och vi gick vidare till Erikas lägenhet och sen till Erikas andra lägenhet. Hon fick nycklarna till tvåan hon ska flytta till i juli så vi ville såklart kolla in lyxen - stort och fint och framförallt - en spis!!! (tänk er glädjen med tanke på min kokplattekonstruktion med mikrougn under). Ja jag är mest glad för hennes skull jag ska ju bo kvar i mitt ett tag.


Därefter gick vi hem till mig - förutom Annika som skulle hem och sova. Vi andra var uppe i varv och ville inte riktigt skiljas åt, det slutade med att vi satt uppe till halv fyra - because we can - ungefär. Skönt med lov redan den 2 juni.


Idag ska jag duscha, åh vad jag behöver en dusch. Därefter ska jag boka tvättid, till imorgon, och sen ska jag så smått städa undan här. Ikväll eller i eftermiddag ska jag, Erika och Karolina träffas igen. Vad vi ska göra vet jag inte men alltid blir det något, kanske mat eller något annat ätbart. Imorgon ska vi också ses, sista gången på ett par månader, eller en månad kanske, vi ska ju försöka ses och åka till Köpenhamn tillsammans. Najs!


Nej nu måste jag hoppa in i duschen, känner mig inte så fräsch. Ha det gott kära läsare, hoppas ni mår bra och så vidare, Hej!

Skapa flashcards