Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Sofia Ohlsson - 18 maj 2011 21:34

Tiden bara flyger iväg och om två veckor exakt så är tentan i allmän förmögenhetsrätt över. Det är lite blandade känslor inför det men jag måste ju säga att det känns bra att det är min tredje salstenta, den första var fruktansvärd att vänta på och den andra var också väldigt jobbig, det var ju vår första salstenta med lagboken. Jag säger inte att min puls kommer bli bättre under de här två veckorna som kommer men jag har ändå en lite bättre inställning den här gången, det känns liksom inte som om livet tar slut där ni vet.


Idag har jag pluggat i stort sett hela dagen. Jag har faktiskt hunnit med en del trevliga avbrott också så på det stora hela är jag nöjd. Jag gick upp halv åtta och tog en dusch, åt frukost och sådär ni vet. Vid nio startade jag min läsning, lunch vid tolv, jag hann både tillaga tomatsoppa, äta, boka en tvättid och titta lite på tv under min drygt en timme långa paus. Därefter läste jag mellan ett och fyra innan det var dags för nästa paus. Jag träffade Gisela och hennes Daniel eftersom de skulle ha lektion ikväll och var här nere i Lund. Vi tog igen allt vi missat sedan vi sågs sist och åt kvällsmat på graffiti. Efter ett par timmar var det dags för dem att gå upp till Geologicenter och jag gick hemåt för att fortsätta min läsning mellan sju och nio. Nu har jag hunnit diska, titta på efterlyst, surfa runt på min dator och snart ska jag sminka av mig innan jag tar sista pluggtimmen för dagen. Snart har jag läst ut hela skadeståndsrätten och det känns ändå ganska bra.


Imorgon avbryts mina studier av annat nödvändigt som jag skjutit upp för länge. Tvätt bland annat, och efter lunch ska jag träffa Erika för att fila på en plädering till rättegången på måndag.


Nu får jag skynda mig in i badrummet innan klockan tickar förbi. Vi hörs kära läsare, ha det gott! Hej och godnatt.

Ovido - Quiz & Flashcards