Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Sofia Ohlsson - 15 maj 2011 22:11

Idag har jag haft namnsdag, en riktigt fin dag har det varit! Jag vaknade upp hemma hos mamma runt nio och var faktiskt väldigt pigg, en kvart senare var jag uppe och hoppade, käkade lite frukost och tog det lugnt. Mellan tio och tolv ungefär läste jag i Speciell avtalsrätt, jag blev klar med de sista kapitlena och gjorde mig iordning efter det. Sen åt jag och mamma lunch innan vi körde för att handla. Eftersom det är min namnsdag fick jag bestämma mat och plötsligt kom jag på att jag var hemskt sugen på Boef Borgninion, stavas det så? tveksamt, men ni vet, en riktigt god gryta med oxkött, champinjoner, lök, morot, rött vin, vitlök och en massa goda kryddor. Innan vi åt mat fikade vi dock på namnsdagsfika från Boulevard, chokladbiskvi och blåbärsbakelse. I namnsdagspresent fick jag ett helt jättefint set från Exuviance rengöring av mamma. Nu ska vi se om min hy blir bättre, jag köpte ju ett dyrt fint set från Clinique i höstas som var helt värdelöst så mamma sa att jag skulle prova Exuviance innan jag gav upp så nu jäklar är jag peppad. För tillfället sitter jag med en mask på, tredje steget i rengöringen och ett sista kvar innan jag kryper ner i sängen, Hockeyn är väl ingen idé att fortsätta kolla på nu.


Nej, imorgon är en annan dag, jag har haft en jättebra helg och en jättebra namnsdag så det är väl lika bra att komma i säng i tid så jag vaknar någorlunda pigg imorgon. Veckan som kommer ska jag utmana mig själv och plugga hårdare än hårdast, tentan närmar sig ofattbart snabbt, hua.


Vi hörs alla läsare (båda två), nedan är en bild på min fina namnsdagspresent. Godnatt!


 

Av Sofia Ohlsson - 15 maj 2011 00:51

Jag är så stolt över Eric Saade och hans insats i Eurovision, han gav oss Sveriges bästa plats på hela tusenåret och det känns som en rejäl revansch med tanke på alla negativa avundsjuka människor det finns som alltid ska vara så pretto och veta bäst. Den här gången gick det bra, riktigt bra, och jag tycker att alla kan vara riktigt stolta!


Jag har haft en bra lördag hemma hos mamma, jag har pluggat ungefär fyra timmar, det är lite för lite men jag har inte orkat mer idag, usch hur ska det gå.. Däremellan har jag iallafall hunnit fika på stan med mamma och Gunilla. Mamma och jag har varit på kattutställning, en massa söta perserkatter och andra små glin har vi kikat på. Jag har träffat Bea nu ikväll, vi har ätit pizza, tittat på Eurovision och haft lite kusinmys, det var trevligt och ett bra tag sedan sist!


Idag (läs idag som rätt sida av dygnet, inte igår) har jag namnsdag dessutom. Snart ska jag packa upp bäddsoffan och bädda ner mig, är så hemskt trött. Imorgon ska jag mysa till det här hemma innan jag åker hem till Lund för näst sista pluggveckan innan tentan, jisses, hur ska det gå, jag har läst tre av tio böcker.. Ja alltså för andra gången då, jag har ju läst alla en gång var och sen har jag läst tre av dem en andra gång och fyra av dem planerar jag inte att läsa igen eftersom vi tentade av avtalsrätten i februari.


Hoppas att ni alla haft en bra lördag, vi hörs gott folk, hej!

Ovido - Quiz & Flashcards