Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Sofia Ohlsson - 11 maj 2011 22:34

Hejsansvejsan! Idag har jag haft en såndär fullt-upp-dag, med stor sannolikhet är det också så mina närmsta tre veckor kommer se ut. Jag gick upp kvart i sju någonting, tog en dusch, gjorde mig redo för dagen och åt frukost. Mellan kvart över åtta och kvart över nio läste jag i Immaterialrättsboken, sedan gjorde jag mig helt klar innan jag traskade bort till stadshallen där vi hade vår föreläsning. Efter det en snabb lunch med tjejerna hemma hos Erika igen innan vi gav oss på svaromålet som skulle skrivas. I gruppen satt vi mellan ett och fyra innan vi gav upp och begav oss hemåt. Hemma upptäckte jag en trevlig överraskning i min brevlåda, mamma hade skickat en liten hälsning med fint kort! Jag som klagat på att det inte kommit någon post på länge och så kommer det hem världens finaste kort från henne och kisarna. Det gjorde mig väldigt glad!


Därefter läste jag lite mer än en timme, igen i immaterialrätten, försöker hålla mig i fas med föreläsningarna men insåg att jag borde läst ut den och bara fokuserat på repetition, men det är sånt man kan se med facit i hand! vid kvart i sex gick jag till affären och handlade lite smått som tagit slut här hemma. Efter att ha lämnat av sakerna hemma sprang jag ut på stan igen, den här gången för att träffa Erika. Vi gick och åt på Subway eftersom vi inte orkade laga mat var för sig. Efter stor middag gick vi hem till henne, kollade på hockey och slipade lite till på svaromålet. Jag kom hem runt tio och såg det sista av matchen samtidigt som jag diskade. Nu sitter jag ner och bara är för första gången idag och snart ska jag sminka av mig innan jag kryper ner under täcket.


Jag hoppas att ni alla haft en bra dag, imorgon fortsätter stressen, skola, plugg och humor bjuds det på, och inte att förglömma, Eric Saade i ESC, jag missar dock hans framträdande, jag hoppas att jag får se honom på lördag iallafall, man vet ju aldrig men det hade varit kul!


Nej nu ska jag inte dra ut på det längre, vi hörs kära läsare, ha det gott, godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards