Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Sofia Ohlsson - 5 maj 2011 17:46

Hej Bloggen, nu är det år och dar sedan jag skrev här. Tiden har bara rusat iväg och jag har verkligen inte hittat tillfälle till att skriva ner mina tankar. Det är verkligen över en och en halv vecka sedan sist så därför tänkte jag skriva lite kort om det roligaste jag gjort sen vi hördes sist helt enkelt.


Onsdagen efter lovet åkte jag, Karolina och Erika till Köpenhamn. Vi tog en lyxdag innan all stress som skulle komma (som jag just nu lever i) och bara gick runt, åt en massa gott och hade det bra. Det unnade vi oss och det behövde vi nog. Nedan kommer lite bilder på saker vi gjorde .. Eller ja, bilder på oss på olika ställen, uteserveringar och fik, varsågoda!


                   


Yes! På torsdagen och fredagen gick jag nog mest i skolan, ja, så var det nog, jag hann med två träningspass i och för sig förra veckan, det var ju bra. Sedan var det Valborg, jag har inte så mycket att säga om Valborg egentligen, det var kul, jag skulle kunna ägna ett otroligt långt inlägg till att berätta allt men det tror jag inte att någon är så sugen på att läsa om faktiskt. Vi grillade i stadsparken, vi åt, vi umgicks, vi pratade vi lekte någon lek och kvällen spenderade vi hemma hos Erika, ja det var kul!


I söndags träffade jag Cocco, hon hade också varit i Lund över helgen, vi (och Helena som var hos mig) tog en varsin italiensk glass, pratade en massa. Jag fick min tjugoårspresent och, en jättefin karamellskål i glas och Scrubs s.6, det blir inte bättre än så, nej jag blev faktiskt hemskt glad!


I Måndags pluggade jag hela dagen, från nio på morgonen till sex på kvällen satt jag i tysta salen med undantag för en lunch med Madde och Erika. Därefter på kvällen var det FUM-val av nästa verksamhetsårs tjänstemannaposter, jag tror att jag har skrivit om att jag sökte posten som ordförande för Internationan Student Committé, jag blev iallafall nominerad och i måndags skulle fullmäktige välja oss. Klockan sex infann vi oss på JF, där fick vi reda på att de skulle starta med utbildningsutskottet och så fick vi skriva upp våta namn och nummer på en lapp så skulle de smsa när det var vår tur. Jag hoppade att jag skulle få komma hem runt åtta åtminstone.. Tji fick jag. Tiden gick och gick, jag och Madde hann gå hem till mig och tillbaka två gånger i väntan på det där smset (och där hemma hann jag äta och titta på tv en bra stund) Klockan tolv på natten när vi suttit hemma hos mig så gick vi bort mot JF, en timme och en kvart senare var det vår tur att ställas inför FUM. Vi hadeinga motkandidater och utfrågningen gick rätt snabbt, sen var det överläggning och tillslut fick vi komma in. Vi blev valda, så vr det med det, jag blev såklart jätteglad och framförallt var det skönt att få det över så man kunde gå hemma och sova.. vilket vi också gjorde.


I tisdags var det rättsfallsseminarium och så satt vi och jobbade med projekt två som kommit ut på kurshemsidan. På kvällen kom ett par tjejer över till mig för grillning och mys, vi grillade fläskytterfilé och till det hade jag fixat en potatisgratäng. Sen fikade vi på kakor och pratade en massa innan alla drog sig hemåt, ja det var mysigt helt enkelt!


Igår pluggade jag här hemma hela dagen, mellan nio och halv sex ungefär, en rätt lång lunch på det så i slutändan blev det väl runt sju timmars läsning, helt okej. Idag har jag varit i skolan igen, seminarium plus grupparbete och nu tvättar jag.


Ja men ni förstår att mitt liv är rätt mycket fram och tillbaka nu, en massa pluggande, både själv och schemalagt, en hel del kul aktiviteter med vänner och annat skoj. Till helgen ska jag och min bror åka till Farmor och Ulf i Vik, pappa ska också komma dit och har jag förstått allt rätt är även Ingela, Mathias och Theodor <3<3<3 där, min älskade söta snuttekusin, det var så länge sedan vi sågs, han går säkert jättebra nu, jag ska krama honom en massa och leka med honom när de andra är trötta, ja jag ska vara den där snälla roliga storkusinen!


Ikväll blir det alltså en del packning, jag ska tvätta klart först och så vill jag gå till affären för att handla något gott, inte gott som i godis men mer som i ett bröd, fast inte ett helt, det kan jag ju inte äta, en fralla eller en ciabatta, men de är alltid slut såhär dags. Tyvärr. Nej, nu får jag dra mig härifrån, hoppas mitt långa inlägg kompenserar för alla dagar jag varit borta (eller så blir ni avskräckta istället) vi hörs kära läsare, förmodligen på söndag när jag är hemma igen, ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards