Alla inlägg den 22 april 2011

Av Sofia Ohlsson - 22 april 2011 10:45

Jisses vilken klassfest det var igår, en mycket trevlig sammankomst med många fina gamla SP3C:are. Vi grillade gott, jag och Malinmannen körde på kotlett, en stor sallad och aioli, ja, det var gott ska ni veta. Inatt har jag sovit hos Malin och imorse var det tidig uppstigning, Malins familj skulle åka neråt skåne och jag fick skjuts hem till mor min. Jag är faktiskt ganska pigg idag, så går det när man kan konsten att dricka med måtta, jag ska bara hoppa in i duschen och fräscha till mig, det kan sannerligen behövas!


I eftermiddag bär det av till pappa, det är en riktig turné jag är ute på under mitt "påsklov" men jag gillar det ändå. Först tar jag bussen ut till hans jobb, han har lovat att ge mig ett par gympaskor i present, det tycker jag lät trevligt! Därefter åker jag med honom hem till åhus där det förhoppningsvis blir grillning och sånt smaskigt, sen vet jag inte om jag sover över eller åker hem redan ikväll.


Imorgon och på söndag ska jag iallafall vara hos mamma, planerna är än så länge lite vaga men jag tänker se till att spela spel med familjen, titta på senaste HP-filmen, äta en massa påskgodis och en massa påskmat, och en massa mys. Bäst är att jag slipper åka hem på söndag utan får vänta till måndag istället. Har jag tur så kan mamma köra ner mig på måndag också, då kan jag passa på att storhandla mat och mysa ytterligare med min familj.


I övrigt har jag inte så mycket att dela med mig av, jo men jag har ju inte hunnit berätta att min grupp vann båda rättegångarna vi deltog i under onsdagens examination. Det var visserligen inte så att de vi mötte var dåliga på något sätt men rätten valde att gå på vår linje och i ett av fallen sa läraren att vi hamnat rätt i juridiken, det är ju alltid trevligt. Lite självförtroendeboost kunde vi nog behöva hela gänget, nu satsar vi hårt inför projekt två!


Nu ska jag se om min bror är färdig i badrummet så att jag kan hoppa in i duschen! Hoppas att ni alla får en trevlig påskhelg, det ska jag se till att ha! Ha det gott, HEJ.

Skapa flashcards