Alla inlägg den 28 mars 2011

Av Sofia Ohlsson - 28 mars 2011 19:54

Idag vaknade jag upp till en ganska tråkig, vanlig, visserligen varm men ändå intetsägande måndag.. Trodde jag. Strax innan min föreläsning fick jag sms av mamma som planerat in en spontantripp till Lund och Malmö och jag som var i behov av både skor, jacka och annat krafs hängde gladeligen på. Efter föreläsningen följde jag dock först hem till Erika, hon har varit kattvakt en vecka och jag har så gärna velat träffa kattbäsen så idag slog vi slag i saken och jag fick leka lite med honom och klappa honom på huvudet, ett sånt kärt litet barn han var!


Mamma kom tjugo i ett så då mötte jag henne vid stationen och sen körde vi till Malmö. I stora staden startade vi med lunch, mamma bjöd och som alltid blev det Normans Deli - vårt favvoställe längst ner i Hansagallerian, jag åt god veckans pasta och såklart deras ljuvliga bröd! Därefter sprang vi runt i affärer och provade jackor båda två, hittade ingen som passade mig i början och lite småkinkig blev jag av alla fula och opassande jackor som fanns. Inne på Lindex köpte jag ett skärp eftersom mina byxor blivit oförskämt stora den senaste månaden och därefter hittade jag den fina vårjackan jag letat efter på Åhléns, en marinblå av det svenska märket elvine! Vi körde även inom Nova när vi åkte hem och där hittade jag ett par snygga skor på Scorett. Ni kanske får se bilder senare i veckan, jag har blivit lite lat på det där med bilder men är det någon som är intresserad kanske jag slänger upp ett par. En sväng inom brorsan och sen mig innan mamma åkte hem till katterna. Nu har jag skickat in min uppsats sådär fyra timmar och fyrtiofem minuter innan deadline, känns skönt att ha den ur vägen.


Ikväll har jag kikat igenom uppgifterna inför morgondagens övning och nu tänkte jag laga lite kvällsmat, sent men behövligt, det var god mat och god fika som mamma bjöd på men något annat måste jag ju få i mig idag!


Idag har helt enkelt varit en inte helt vanlig måndag, närmare bestämt en oerhört bra måndag, alltid mysigt att träffa mamma när vi inte setts på ett tag. Nu, mot köket!

Ovido - Quiz & Flashcards