Alla inlägg den 25 mars 2011

Av Sofia Ohlsson - 25 mars 2011 23:39

Ja än så länge är det på rätt sida dygnet, fredag it is. Ikväll har jag haft kul, rent ekonomiskt kan man säga att jag haft tillräckligt kul för den här månaden. Men vad vore studentlivet om man inte lever lite fattigt ibland. Flera äventyr är såklart inplanerade. Jag har iallafall haft en rolig fredagkväll innehållandes kinamat, bio - black swan och en massa prat såklart, supermysigt! Ja jag var inte ensam utan kvällen har spenderats med Erika, Karolina, Daniella och Annika (nu skrattar Malin för sig själv, hon påstår att alla mina universitetsvänner har namn som slutar på a.. det stämmer ju i princip, iallafall i det här fallet).


Annars har jag hunnit träna, gå på föreläsning och läsa lite till i Fordran och skuld, precis lika trevligt som det låter! Även uppsatsen närmar sig sitt slut och vi står inför ännu ett nytt område - sakrätten nästa vecka.


Nu ska jag försöka krypa ner under täcket, inatt hade min granne fest, eller imorse kanske jag ska säga. Jag vaknade av att det stod en massa människor utanför strax efter fyra och inte så snart satte musik igång och så var det värsta röjet i lägenheten ovanför. Det kan tilläggas att det inte är vanlig isolering i den här sortens lägenheter, jag kunde såklart inte somna på flera timmar och när jag gick upp kvart över sju höll de fortfarande på. Så som ni förstår är jag ganska trött, imorgon ska jag gå upp sent tänkte jag. Nu vet ni det. Hoppas att ni har haft en bra vecka och har en trevlig helg att se fram emot, jag får se vad som händer här men något kul ska jag väl hitta på, inte bara tvätta och städa!


Vi hörs iallafall, godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards