Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Sofia Ohlsson - 24 mars 2011 20:56

Dagen börjar lida mot sitt slut och jag är glad för så många saker idag, men det är så mycket och jag har inte så mycket tid och jag vet inte om jag är mogen att skriva om allt (det här är ingen teaser - sorry - men när jag tar mig tid ska ni få höra om allt jag har på hjärtat). Ikväll har jag haft en två timmar lång skypedejt med Malin, inte bara det utan det var vår sista skypedejt på läääänge eftersom hon kommer hem från england på fredag nästa vecka och en vecka efter det kommer hon hem till mig. Jag behöver henne och jag behövde Helena, tur att jag bokade in dem snabbt efter deras visiter, jag är ingen person som har gott om tid nu för tiden. Det känns tryggt att ha dem båda hemma nu och i höst hoppas jag för hela mitt liv att Malin vill flytta till Lund och börja plugga (viktigast är såklart att det är vad hon vill för SIN egna skull, men jag hoppas).


Idag har jag inte gjort så värst mycket annat, plugg, skola, lunch med kompisarna och planering inför våren. Vi har roliga planer på gång, redan imorgon blir det fredagsmiddag och bio, det är så roligt, men framförallt viktigt, att vi har varandra att hitta på saker med på helgerna, kompisar och aktiviteter får ett helt annat värde när man bor själv, tro mig!


Annars har jag inte mycket planer på gång, i helgen hoppas jag att pappa kommer ner och hälsar på, jag tror dock inte att han hinner, och det är ju ledsamt, men jag vill så gärna att han kommer. Jag ska på intervju på lördag också, till JIA-kommitén söker de folk och jag har skrivit upp mig på en tid, men konkurrensen är hård och jag söker väl mest för att inte bli ratad om fyra år när jag söker och inte har fler chanser, ju fler gånger man söker, desto större är väl chansen att man blir antagen någon gång, sen hoppas jag klart att jag får komma med redan i år, men vi får se :)


Nu ska jag diska (Mallan påpekade att jag alltid skriver det här på bloggen och det stämmer nog, jag har varit ett bortskämt diskmaskins-barn tidigare men nu får jag rengöra mina egna tallrikar för hand). Därefter ska jag krypa till kojs (skojjigt uttryck det där) och hoppas på att somna någon gång vid elva (two hours to go) (Hemskt vad glad jag blev i paranteser plötsligt). Bäst att sätta igång, vi hörs kära läsare, ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards