Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia Ohlsson - 1 februari 2011 14:58

Om man kan kalla mina studier för att ha ett heltidsjobb så kan man nog säga att jag tagit en halvdag idag. Klockan ringde halv sju och i ett väldigt svagt ögonblick precis innan jag gick upp bestämde jag mig för att ta lite sovmorgon. Fyrtiofem minuter senare steg jag upp, lite mer utvilad men med en liten gnagande ångest. Jag gjorde mig iordning och i ett aningen starkare ögonblicket tog jag beslutet att gå till Juridicum strax efter åtta - jag var alltså ganska snabb idag - och satt i tysta läsesalen mellan halv nio och halv elva. Halv elva vandrade jag bort till Gerdahallen, jag hade ju lovat mig själv att träna lite och bortsett från studierna är det ju en av de viktigaste sakerna att hålla - för om jag börjar slappa efter med träningen så kommer ångesten, definitivt till mig.


Det blev Zumba mellan 11.15 och 12.05 ungefär, det var superkul, man formar liksom kroppen samtidigt som man har roligt och tränar mycket kondition. Efteråt var jag helt slut i kroppen och vandrade längs Lunds smågator hem till min lilla lägenhet. Här åt jag lunch och fortsatte litegrann med studierna, jag är inne på Standardavtalsrätten för andra gången och har kommit halvvägs ungefär.


Nu ska jag diska upp lite här hemma sen bär det av till JF för Welcome-fika med ISC. På vägen hade jag tänkt göra några ärenden, köpa fuktkräm och ansiktstvätt bland annat.


Ja den där ångesten är lite jobbig nu eftersom det känns som att jag inte fått något vettigt gjort, men det är som sagt svårt att plugga när man inte riktigt vet hur eller på vad, just nu är det enda alternativet att läsa om böckerna och upprepa olika fakta och hoppas att det fastnar! Nedanför kan ni för övrigt se en suddig bild på hur min förra vecka såg ut, med det i åtanke måste jag erkänna att det ändå känns helt okej att ta en halvdag då och då, imorgon är det nya tag och förhoppningsvis hinner jag med mina åtta timmar eller nära nog!


Vi hörs!


 

Skapa flashcards