Alla inlägg den 26 februari 2011

Av Sofia Ohlsson - 26 februari 2011 23:39

HALLÅ där, jag är som sagt hemma hos mamma över helgen. Det är ganska skönt att komma ifrån ensamheten i lägenheten och slippa tänka på att laga mat, städa, diska och annat tråk. Idag har jag fikat med kusin Bea på stan, jag tillfredställde även mitt shoppingbehov som mer eller mindre alltid finns där genom att utnyttja två presentkort jag hade på borett. Jag köpte lila prydnadsstenar, jisses vad fult det låter, men ni vet såna små stenar som nästan är som sand fast lite större, det är sådana stenar man fyller ut en glasskål (glas-skål) med och i stenarna kan man sätta ett blockljus tillexempel. Ja det var en sjukt dålig beskrivning men alla ni med lite inredningskänsla vet nog vad jag menar och har ni tur kommer det en liten bild imorgon. Jag köpte även en glasskål (glas-skål) från Sia, det är dock inte den skålen som ska bli fylld med stenar utan den här ska jag ha två rosor i som jag också inhandlade.


I eftermiddag har jag slappat i soffan, jag sov till och med en liten stund i mammas soffa innan jag pallrade mig upp och hjälpte henne med lite förberedelser för kvällen. Nu ikväll har hon nämligen haft ett par väninnor över, ja de är kvar fortfarande och jag, som är yngst ikväll, är förmodligen tröttast också, vill helst bara sova, rätt skön känsla med tanke på att jag är pigg som bara den varje kväll i veckan när jag måste sova. Imorgon tänkte jag stanna ett tag hos mamma, så länge att jag slipper laga mat hemma på kvällen åtminstone. Veckan som kommer är både jobbig och lugn, vi får väl se hur det blir. Hoppas att ni alla haft en behaglig helg this far, vi hörs, hej med er!

Ovido - Quiz & Flashcards