Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Sofia Ohlsson - 22 februari 2011 16:42

Idag har jag suttit hemma och pluggat, tre timmar hann jag med, en lunch och lite vardagsfix på det och sen var det övning i skolan. Nu är klockan närmare fem och jag känner mig aningen handlingsförlamad, jag tycker att det är lite för sent att ta pp böckerna igen, känner på mig att jag inte kommer vara tillräckligt fokuserad och dessutom vet jag inte alls vad jag ska läsa, jag ligger lite före i min planering eftersom jag läst konsumentköprättskpitlet tre gånger och börjat på det om fastighetsköp trots att föreläsningen om jordabalken är först på torsdag, så jag vet inte alls vad jag ska göra just nu. Troligtvis går jag till hemköp, tänkte köpa en tomat och två bananer, det måste jag ju klara under femton kronor - vilket är vad jag har på mitt konto till mat. Jag har fyrtio kronor i plånboken också men de pengarna ska ju gå till mat för resten av veckan. Ja jisses säger jag bara, nu vet jag hur livet är som student, men jag vägrar äta nudlar varje vecka bara för det.


Resten av kvällen har jag inget planerat, imorgon ska jag nog ta och tvätta lite, jag borde som sagt plugga men det är inte helt lätt när man inte vad man ska läsa, eller när man läst allting, för så känns det som att jag har gjort, jag påstår inte att jag kan allt men någon gång får väl även jag ta lite ledigt.


Idag är det nog två veckor sedan jag och Malin pratade sist, eller tre, vi har visserligen haft sms-kontakt ett par gånger men det dröjer väl ett tag till innan hon får internet. Helena kommer hem om två veckor knappt och sen kommer hon till mig någon gång därefter, det känns bra, jag saknar mina fina rätt mycket nu! Hoppas ni haft en bra dag, jag måste verkligen gå till hemköp innan jag blir svag av hunger, hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards