Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

Lördag

Av Sofia Ohlsson - 19 februari 2011 11:33

Hej bloggen, igår hade jag en trevlig dag, jag gick upp i tid och infann mig på Juridicum klockan åtta där jag mötte Annika, vi satt i tysta salen tre timmar och läste, tog lunch och begav oss därefter till Kårhusets hörsal för två timmars föreläsning. Därefter gick jag till Gerdahallen och dansade lite Zumba. Jag är nog ganska överrens med mig själv att instruktören på tisdagar är den enda som lyckas göra Zumban riktigt så rolig som jag känner att den ska vara så jag får satsa på det passet lite mer i framtiden, utöver det är afron jätterolig så det får bli något afropass i veckan, två pass i veckan är nog ganska lagom för mitt schema. Efter Zumban, dusch och en promenad hemåt där jag packade upp bar det av på nästa äventyr. Jag och Erika träffades för att gå på bio, vi åt på Burger King före, pratade en massa och hade helt enkelt en mycket trevlig fredagskväll tillsammans. Bion var den nya Åsa-Nisse och vad vi skrattade, bäst var skåningarna och alla dåliga skämt, vem står emot Johan Glans som skurk liksom?


Idag har jag hunnit sova ut ordentligt, så himla skönt att gå upp först kvart över nio. Jag har diskat undan, gjort mig iordning för dagen och sökt ett jobb via mejl. Snart drar jag igång med det stora jobbletandet, just nu har jag ändå hunnit med att söka en sju-åtta olika jobb uppskattningsvis. Om tjugo minuter ger jag mig iväg till Juridicum för Lördagslunchen, ett event där vi jursitstudenter får lyssna på yrkesverksamma jurister, vad de jobbar med, hur de kom dit och så vidare. Efteråt äter vi lunch tillsammans, därav namnet.


Ikväll kommer en eller två vänner över hit för att titta på Melodifestivalen, prata lite och umgås som man gör! Hoppas ni får en bra dag allihopa, vi hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards