Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Sofia Ohlsson - 31 januari 2011 17:57

Idag har jag lite av en dålig dag, ni vet de där dagarna som man egentligen bara vill stanna hemma och göra precis allt och inget, utan krav och utan måsten! Men icke, jag fick visserligen sova till kvart i sju vilket är lite av en lyx. Rättsfallsseminarium mellan 9 och 12 var helt okej ändå och sen lunch på JF med Erika och Clara.


Mellan ett och fem ungefär satt jag på Juridicum och försökte plugga men idag var det svårt att hitta vad jag skulle läsa på, hur jag skulle lägga upp tiden och vad som är relevant, lite jobbigt att inte veta hur man ska plugga när det känns så bråttom inför hemtentan. När jag kom hem var det inte långt kvar tills min tvättid så jag plockade ihop grejerna och gick bort till Parantesen för att slänga in min tvätt, blev lite halvgalen när första men inte andra eller tredje tvättmaskinen ville som jag. Varje gång jag försökte trycka in rätt temperatur stod det något om att Start inte var tillåten, hur jag än ändrade, flyttade runt och öppnade och stängde luckorna så ville det inte ge med sig. Jag gick för att se om några andra tvättmaskiner var lediga men hittade inga såklart, gick tillbaka till tvättstugan för att försöka igen och den gången fungerade det bättre, tre tvättar fick jag igång och nu har jag hunnit vara där och slänga in två till! Mittenmaskinen bestämde sig såklart för att strula igen så den sista påsen fick jag helt enkelt inte tvättad idag.


Nu vill jag mest gömma mig här inne och sova men såklart ska jag springa bort igen för att hämta den sista tvätten. Dålig dag helt enkelt. Imorgon är det nya tag antar jag, vi hörs iallafall, ha det bra alla läsare!

Ovido - Quiz & Flashcards