Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Sofia Ohlsson - 27 januari 2011 18:31

HEJ hopp Hermelintopp! Här sitter jag, i min lilla lägenhet, alldeles ensam och trött. Vilken dag säger jag bara, och vilken natt, och varför är man trött hela dagen med pigg på kvällen? Pigg precis i det ögonblicket då man borde somna, Jag säger då det.


Idag gick jag iallafall upp halv sju - sovmorgon ! - studentledd övning mellan 8 och 10, praktikfall eller så kallad lektorsledd övning mellan 10-12. Därefter åt jag lunch och vid kvart i ett satte jag mig på juridicum för att läsa och plugga på egen hand. Halv fyra var jag fördig och relativt nöjd med cirka 6,5 timmars plugg, inte riktigt 8 timmar om dagen, men snart! Jag gick iallafall upp till Gerdahallen, en promenad på cirka tjugo minuter som kändes mycket värre än den troligtvis är- just för att det är ständig uppförsbacke och jag bar på mer packning än ni anar. Jag bytte iallafall om och provade idag på Funk - hiphopinspirerad aerobic, och ja, det var trevligt, roligt, igenkännbart för min del, jag kände mig lite hemma. Tyvärr var jag inte lika slut efter passet som jag var efter afron och det kändes inte lika mycket i musklerna så jag måste fortsätta med afron känner jag, men Funken provar jag säkert på fler gånger ändå!


Tio över fem var passet slut och jag duschade och gjorde mig iordning relativt långsamt, lät det ta sin tid liksom, och så vandrade jag hemåt. Hemma har jag inte hunnit med mycket, snart ska jag packa upp dansväskan, äta lite mat, ringa mamma, titta på TV och ta det lite lugnt. Jag ska även hinna med att packa min resväska - imorgon bär det av hem till mamma och det ska bli skönt att komma ifrån allt som har med Avtalsrätt att göra ett par dagar. Men före det väntar en fri dag som består av egna studier mellan 8 och halv 3 ungefär, men än så hinner jag inte om jag ska hämta min väska i lägenheten, gå tillbaka till tåget och hinna med det som går tjugo i fyra! Men vi hörs kamrater, hoppas ni haft en bra dag, tjingeling på er!

Skapa flashcards