Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Sofia Ohlsson - 25 januari 2011 17:23

Tisdagar är i normala fall inte min favoritdag men idag har ändå varit en helt okej, typisk vardag med ganska trevliga inslag. Igårkväll fick jag reda på att övningen vi skulle haft i morse var flyttad till fredag vilket gav mig sovmorgon till klockan två. Men som en äkta, motiverad och självdisciplinerad juriststudent gick jag ändå upp halv sju, åt min frukost, gjorde mig iordning och ... fastnade hemma en stund. Ja HUR överambitiös som helst kan man inte vara, ambitionen var att gå till Juridicum vid åtta men min Mp3-spelare hade laddat ur så jag stannade hemma, laddade den framför datorn, gick och bokade en tvättid till ikväll och läste en halvtimme medan MP3'n laddade upp sig.


Väl klockan nio kom jag åtminstone innanför Juridicums snurrdörrar och staplade upp till tysta salen. Staplade, helt enkelt för att jag har en sån enorm träningsvärk, särskilt i benen, efter gårdagens Afro Power Dance, nästan lite pinsamt vad det gör ont! Mellan nio och tio i tolv satt jag och läste vilket innebar att jag blev helt klar med Standardavtalsrätten, jag läste nästan slut Avtalsrätt I, det var ju ett sista kapitel som vi inte hade förrän den här veckan. Vid tolv träffade jag Madde och Annika uppe på JF för att äta lunch och umgås lite. På lunchen fick vi också reda på betygen för förra terminen, det blev minst sagt lite turbulent för plötsligt började alla springa fram till anslagstavlorna och rota och titta och då får ju ingen plats, tillslut hittade jag mig själv och kände en rejäl klump i magen, inte alls vad jag hade väntat mig, ett B med ganska låga poäng på varje uppgift, ganska besviken tog jag mig en extra titt på personnumret och upptäckte då att det var fel fyra sista, PUH, fortsatte leta vidare och hittade tillslut rätt fyra sista, genast lite bättre känsla måste jag erkänna, det var nervöst. Men sen var klockan plötsligt fem i två och vi skulle vara uppe på Kårhuset klockan två, eller ja kvart över då, vi fick helt enkelt skynda oss och kom upp redo för sista föreläsningen för dagen. När jag gick hem gick jag inom Konsum och handlade lite mat. Nu håller jag på och tvättar samtidigt som jag ska börja med maten, vi får väl se hur det slutar helt enkelt.


Ikväll är det handboll, lite indisk veggomat och tidig läggning som gäller! Hoppas ni haft en bra tisdag gott folk, vi hörs!

Skapa flashcards