Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Sofia Ohlsson - 24 januari 2011 19:15

Kära dagbok. Idag gick jag upp kvart i sex, det är kanske inte den mest ultimata tiden att vakna på men vad sjutton, upp kom jag och in i duschen också! Jag gjorde mig någorlunda redo och satte igång med frukosten, plötsligt smäller det till i lampan ovanför huvudet och det blir kolsvart i mitt lilla kök (läs kokvrå). Tur i oturen var det bara glödlampan och inte en propp som jag först befarade, men halv sju på morgonen är man väl inte så jättehet på att upp och skruva en massa och inga glödlampor hade jag hemma heller. Jag stekte iallafall mitt ägg och åt på en macka. Halv åtta gick jag hemifrån och påbörjade evighetsmarschen upp mot LTH där vi hade vår föreläsning mellan åtta och tio. Därefter gick jag och Madde ner till Gerdahallen och satte oss i receptionen för att läsa igenom och försöka svara på övningsfrågorna till övning A2. Klockan 12.15 startade Afro Power dance som vi skulle prova på och jäklar i vad det var jobbigt, jag snackar blodsmak i munnen, jag snackar kramp i musklerna, jag talar om svett på alla ställen ni kan tänker er - och några fler. Men ÅH vad det var roligt, man rörde sig precis hela tiden under passet och det kändes äkta liksom, riktig afro power.


Därefter var jag tvungen att ta min tid när jag duschade och bytte om, var helt slut. Jag åt min lunch i cafeterian beståendes av pastasallad med bacon och aioli, Tummen upp för min hemmagjorda aioli som egentligen är pappas recept, men såklart tillagad av mig! Klockan två var jag på Juridicum, fick reda på att jag blev godkänd på uppsatsen, det betyder i sin tur att jag plockat mina 30 första högskolepoäng och det känns riktigt grymt! Därefter läste jag fram till klockan fem i Standardavtalsrättsboken, nu har jag mindre än halva boken kvar, Sweet!


Efter jag pluggat klart gick jag inom Konsum på min långa hemväg och handlade lite mat, nu blir det varma mackor och lite tv - ett bra sätt att avrunda en måndagkväll på, ikväll är det dessutom Top Model och Spårlöst, en riktig nörd är jag. Men ni ska veta att efter sju timmars standardavtalsrätt är man liksom mest mottaglig för kommersiella tv-program som är förhållandesvis lättmsälta!


Ha det bra kära läsare, imorgon väntar en nästan lika tung dag och jag väntar mig rätt bra träningsvärk. Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards