Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Sofia Ohlsson - 23 januari 2011 15:20

Igår var det min födelsedag, inte vilken som helst, utan den dagen då jag tog klivet ur tonåren och in i vuxenvärlden på riktigt så att säga. Jag hade väldig tur och fyllde år en lördag vilket gav mig tid att planera och spendera min dag precis så som jag önskade. Jag gick upp runt nio ungefär, lagom på så sätt att jag slapp sova bort hela dagen men ändå fick mig en hyfsad sovmorgon. Jag åt mina nutellamackor till frukost och tog en lång varm dusch. Mottog några telefonsamtal och ett par sms och öppnade det fina födelsedagskortet jag fått av Malin all the way from england. Man kan nog säga att jag aldrig tidigare fått ett så klockrent kort och det är definitivt underskattat att få post i brevlådan när man flyttat hemifrån.


vid tvåtiden träffade jag mamma på Malmborgs för att handla mat och godis till kvällen, därefter hämtade vi upp min bror och körde vidare hem till mitt plaza för att umgås och ha det bra tillsammans. Vi spelade När och fjärran - spelet som jag köpte till oss alla i julklapp. Vi åt kycklingfilé, klyftpotatis, sallad, min hemmagjorda aioli och bearnaisesås, vi fikade på bakelser och kakor, åt chips och blev supermätta. Vi tittade såklart på handbollen och senare på Hipphipp innan de så småningom begav sig hem. Av mamma fick jag en ny telefon, inte vilken som helst utan en Iphone 3G S och hela kvällen samt halva natten satt jag och pillade med den, min fina fån. Jag somnade glad och nöjd strax efter ett på natten och gick upp lite efter nio i morse. Idag har jag, mamma och Jacob varit på IKEA i svågertorp, vi har vandrat runt litegrann och handlat en del saker, jag fick med mig lite saker som är mina från Jacobs lägenhet också och ovanpå allt detta så har tjejen som jag hyr min lägenhet av varit och hämtade flyttlådorna som stått här så nu känns allt jättetomt men ganska skönt.


Resten av dagen ska jag alltså packa upp allt det som jag fick med mig från Jacob, jag ska diska lite till och försöka läsa lite i standardavtalsrättsboken och ikväll blir det handboll och solsidan. Men först av allt ska jag minsann betala lite räkningar och göra sådana vuxna grejer. Vi hörs vänner, ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards