Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Sofia Ohlsson - 18 januari 2011 17:29

Om torsdagar är de bästa dagarna så är det nog bud på att tisdagar är de värsta! Jag är visserligen född en tisdag men det är något som inte känns helt okej ändå. Idag gick jag upp halv sju, gjorde mig iordning, tvingade i mig själv frukost och blev färdig runt halv åtta. Därefter läste jag ikapp i boken, igår fick vi en 150-sidors läxa i Avtalsrätt I och jag hann såklart inte läsa allt igårkväll. Jag tog en liten powernap halv nio till tio i ungefär och sen gjorde jag mig iordning och gick till AF-borgen där jag och ett par kompisar skulle träffas. Tillsammans gick vi till Genetikhuset där första lektionen, metodseminarium 2 ägde rum. Två timmar senare satte vi oss och åt vår medhavda lunch och läste ikapp de sista sidorna till föreläsningen om Avtalsslut. Mellan två och fyra hade vi föeläsning och därefter gick jag, Madde, Erika och Mattias ner till Juridicum där vi skiljdes åt innan jag gav mig ut på en jakt efter kollegieblock. Tro mig, det är inte lätt såhär vid terminsstart i Lund för de var slut både inne på Juridicum och i akademiebokhandeln. Därefter gick jag till Konsum och i all stress så glömde jag såklart kolla efter block där så det får bli en uppgift för morgondagen.


Jag handlade lite mat och kom hem fem ungefär, det är helt sjukt vad dagen har försvunnit egentligen, och bättre blir det inte, hela termin två kommer jag att ha schemalagt flera gånger om dagen samtidigt som jag ska skriva uppsatser, göra projekt, gå på seminarier och skriva hemtenta. En sak är säker, det är inte för en stund som gymnasiet, slutar jag två så betyder inte det att resten av dagen är fri, det betyder att jag ska läsa ungefär 5 timmar utöver det som är schemalagt. en ledig dag innebär bara att allt som jag inte hinner med när vi är på lektioner ska göras, imorgon är en sådan dag. Imorgon ska jag iallafall hinna tvätta, läsa in 75 sidor, renskriva anteckningarna, köpa ett nytt kollegieblock, köpa träningskort och träningskläder (förutsatt att CSN kommer in) skypedejta med Malin och däremellan hinna äta, så nu vet ni det, att jag är ledig är inte så slappt som man kan tro!


Vi hörs när jag har tid helt enkelt! Ha det bra kära läsare.

Ovido - Quiz & Flashcards