Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Sofia Ohlsson - 17 januari 2011 17:08

Från och med idag kan jag och mina kurskamrater kalla oss T2:or, det är en blandad känsla men jag får väl erkänna att det mest känns bra. Det är ändå en bekräftelse på att jag duger, att jag är tillräckligt bra även utanför lilla Sölvesborg, att jag kan och klarar av studier på ett av Sveriges största universitet. Det som gör att allting inte känns helt prima skinka är nog att termin två är lite ökänd för att vara en otroligt jobbig termin, vi har många lektioner om dagen och förväntas göra minst lika mycket hemma, vi har fem olika examinationsmoment på kursen och förväntas läsa fjorton böcker, inte bara en utan två, kanske i vissa fall, tre gånger om bara denna termin. Men det ska gå, som allt annat så ska det förr eller senare gå.


Idag startade vi tio med registrering och introduktion av kursen. vi blev släppta lite tidigare så jag och mina kompisar gick till JF för att äta lunch innan det var dags för nästa föreläsning. Det hade dock blivit något kommunikationsfel så de elever som skulle föreläsa för oss om hur det är att plugga på termin två kom inte, nästa föreläsning som var metodseminarium 1 började två och fem i fyra slutade vi ungefär. Därefter skiljdes vi åt, jag gick in på Konsum och postade två brev, handlade lite frukostgrejer och vandrade hemåt. Nu har jag hunnit diska upp monsterdisken från igår, städa undan lite och komma ner i varv. Ikväll ska jag läsa ett rättsfall plus frågor inför morgondagens metodseminarium, läsa studiematerial till föreläsningen vi har imorgon eftermiddag, äta, kolla på handbollen och lägga mig i tid!


Hoppas ni alla haft en bra dag, vi hörs!

Skapa flashcards