Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Sofia Ohlsson - 16 januari 2011 14:56

Usch vad långsamt en söndag kan gå, idag orkade jag inte gå upp förrän klockan tio, det var något med att det är sista dagen på ett par månader som jag kan sova ut hur mycket jag vill som höll mig kvar. Jag startade långsamt med en liten frukost framför tv:n och gjorde mig iordning. Vid tolv gick jag ut på stan med Juridicum som delmål, eftersom jag inte fått all min kurslitteratur till kursstart och inte heller kommer att få den innan lördag så gick jag alltså för att låna en av de kursböcker som vi troligtvis kommer att börja läsa redan nu i veckan. Därefter gick jag vidare till Konsum för att handla lite mat och sen gick jag hemåt igen.


Hela dagen har jag skjutit upp disken som står i köket och antagligen kommer jag skjuta upp den någon timme till. Igår var jag hos Annika på handbollstacos, vi tittade på Hipphipp också på kvällen innan jag gick hem och det var rätt skönt att komma ifrån allting innan allvaret börjar. Imorgon startar termin två och det märks att tempot höjs direkt igen. Jag har suttit och kollat lite på det preliminära schemat och om tre veckor har vi en hemtenta i allmän avtalsrätt, det låter kanske inte så farligt tänker ni, hemtentor har man ju ett par dagar på sig och så kan man sitta hemma som man vill, men på juristprogrammet är en hemtenta inte på några dagar utan ett par timmar och jag känner på mig att vi måste läsa en hel del veckorna innan!


Ikväll kommer jag antagligen inte göra så värst mycket, solsidan startar igen och en ny säsong av time out också så det blir säkert tv-kväll, ett bra sätt att avsluta en lugn kväll på. Vi hörs kära läsare!

Ovido - Quiz & Flashcards