Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Sofia Ohlsson - 13 januari 2011 09:44

Idag var det då torsdag och jag får äntligen komma ifrån lägenheten litegrann. Missuppfatta mig inte, jag trivs så bra här men det är lite trevligare när man har någon att prata med eller något vettigt att göra åtminstone. Igår hade jag troligtvis världshistoriens slappaste dag, jag satt vid datorn, kollade på tv, åt på regelbundna tider. Jag menar, om man håller koll på klockan för att äta något var tredje timme och dessutom måste vänta på varje måltid för att man har så tråkigt, då har man för mycket fritid! På tal om matklocka så var det faktiskt något Malin sa under vår Skypedejt som fastnade litegrann, något om att äta ofta så kroppen lär sig att den får energi och bränner fett istället för muskler vilket kan hända om det går för lång tid mellan målen. Hon pratade också om att skriva ner allt man äter så jag tänkte göra ett försök här med, iallafall för igår, då åt jag frukost beståendes av fil och flingor klockan nio. Klockan tolv åt jag min pasta och pesto, klockan två åt jag ett plommon och klockan tre - halv fyra åt jag två små plommon till. På kvällen vid sex åt jag en stor portion pasta med pesto, hade tänkt ta ett äpple vid nio men jag var så mätt resten av kvällen att det inte blev något av det.


Idag startade jag min dag med en tallrik fil, flingor vid sidan om och en ganska stort äpple som jag delade i båtar. Får se om jag lyckas vara lika duktig med tiderna idag också!


Nu ska jag iallafall göra mig iordning och snart gå till stationen, det tar ju drygt tjugofem minuter när det är så halt och tåget går tjugo i elva. I eftermiddag ska jag äntligen få bli lite fräsch i håret igen. Vi hörs senare mina läsare, ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards