Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Sofia Ohlsson - 11 januari 2011 15:16

Jag satt och funderade på hur det här året inleds med att siffran två förföljer mig, tänk över det lite; på måndag börjar jag T2 på juristprogrammet, den 22 januari fyller jag 20, vi är två om samma födelsedag, jag och min bror, om två månader kommer en av mina två fantastiska vänner som befinner sig utomlands hem och då är det nästan två veckor tills min andra vän kommer hem. Ja ni förstår, siffran två!


Idag har jag varit måttligt ofokuserad, jag har dock hunnit med det jag skulle, jag har skrivit ner opponeringen, hade tänkt läsa igenom uppsatsen ett par gånger till för att se om det är något jag missat men jag har ändå kommit en bit på vägen. Jag har bokat tvättid och om fyrtio minuter beger jag mig till parantesen för att bli av med de enorma högarna smutstvätt jag samlat på mig. Jag tänkte gå och handla samtidigt som allt är i maskinen och parallellt med tvättningen hoppas jag hinna laga mat också. Ikväll är det skypedejt med Malin, ett tag sedan sist, eller ja för en vecka sedan pratade vi på msn men skype är ju bättre. Nu inväntar jag helt enkelt tvättstugan framför lite Top Model, Ha det gott!

Av Sofia Ohlsson - 11 januari 2011 09:43

Sen igår är jag då tillbaka i en av Sveriges största studentstäder för att avsluta termin 1. Igår hämtade jag ut uppsatserna, tog en fika med Madde och Annika och började, så smått, packa upp alla grejerna så här känns som ett hem igen. Jag sov för första gången i mitt nya bäddset som jag fick av mamma i julklapp, snacka om att det varit skön sömn, täcket är i flanell, gosigt och lite miniluddigt sådär, jag bara älskar det! Nu försöker jag komma igång med min morgon, det går inte riktigt enligt planerna, jag har varit uppe i ungefär en halvtimme och än så länge har jag bara hunnit med frukosten.


På schemat idag står det att jag ska packa upp resten av kläderna som jag har med mig ner, jag ska boka en tvättid och förhoppningsvis hinna tvätta redan idag, jag ska städa här och jag ska opponera på uppsatsen jag blivit tilldelad. I eftermiddad ska jag gå till affären och därefter får jag förhoppningsvis lite fritid.


Resten av veckan ser ut så att jag åker tillbaka på torsdag igen för att klippa och färga håret, tillbaka till Lund, opponering på uppsatserna och på söndag är jag ledig från första terminen innan andra terminen börjar på måndag. Sweet ellerhur. Nu måste jag göra mig iordning så något blir gjort idag, vi hörs kanske senare, hej hopp alla läsare!

Ovido - Quiz & Flashcards