Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Sofia Ohlsson - 10 januari 2011 10:44

Igår kom jag och mamma hem från tre otroligt mysiga, roliga och trevliga dagar i Stockholm. Vi har ätit gott, fikat, sprungit runt i hela centrala stan men framförallt mellan Åhléns City och NK, vi har shoppat, gått hemskt långt och bara haft det så superbra som man kan ha en helg i Stockholm. För att summera dagarna, lite kort så i fredags åkte vi upp halv åtta från Ronneby, det innebar att vi fick köra från Kristianstad kvart över fem och alltså stiga upp fyra. En åksjuketablett på det och ni kan ju förstå att jag var trött som få när jag kom upp. Men det hindrade oss inte från att hänga på låset till NK som startade sin Realisation (fint ska det vara) samma dag. Jag köpte ett par byxor inne på Tiger of Sweden och mamma införhandlade sina saker innan vi gick till Östermalmshallarna för att äta lunch. Östermalmshallarna, NK och Åhléns city samt det lilla fiket längst ner under Åhléns är måsten för mig och mamma. Efter lunchen handlade jag även ett par byxor från Marlene Birger inne på Sturegallerian tror jag det var. Trötta som vi var åkte vi till hotellet för att checka in strax efter tre, tog en varsin power nap och gick sen ut på stan för att äta kvällsmat, det blev Pizza hut (Mmm Mm Mmmmmm) och sen var vi tillbaka på hotellet för att se Let´s dance och somna tidigt i våra sängar.


På lördagen var vi ute runt tio och jag hittade en BH på triumph, lycka att få köpa BH som passar, är snygg och till ett överkomligt pris! Sedan la jag mina sista slantar på en Hunky Dory-kofta inne på Nk's damavdelning. På lördagen hann vi även med Gamla stan och på kvällen såg vi We will rock you på Cirkus, min första känsla när jag kom från föreställningen var "Hel sinnessjukt". Det går inte att beskriva på ett bättre sätt men den var helt sinnessjuk, artisterna gav verkligen musikalen rättvisa, de hade fantastiska röster, och om man inte insett Queens storhet före så gör man det definitivt efter föreställningen, jag var mållös.


På söndagen gick vi ut på stan lite senare, tog det lugnt, kollade in Designtorget och strosade mest runt. Jag köpte en försenad julklapp till Theodor från pappa, en barnbok med rörliga bilder i, ja det är sant, trollkarlsfenomenet från Harry Potter är snart här, det var hästar, höns, en katt och en massa olika djur som sprang när man bläddrade i boken, magiskt!


Flyget gick hemåt strax efter halv sex, det gick bra trots att det inte var en upplevelse jag önskar få vara med om igen, jag hatar att flyga med små plan som dönar värre än ett kärnkraftverk.


Idag har jag gått upp på tok för sent, and i like it. Ska snart hoppa in i duschen, packa ner mina saker och ta tåget till Lund om två och en halv timme. På tåget ska jag möta Madde och tillsammans ska vi hämta ut våra uppsatser och ta en fika, kanske i sällskap med Annika för vi har också pratat om en fika idag, trevligt att vara back liksom, nu är det bara att invänta studielitteraturen, pengarna och nästa vecka då inskrivningen sker. Vi hörs kära kamrater! Hejdå.

Ovido - Quiz & Flashcards