Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Sofia Ohlsson - 2 januari 2011 15:14

Nytt år, nya händelser! Efter ett trevligt nyårsfirande är jag hemma hos mamma igen, ja sen igår är jag hemma hos mamma och dagarna flyter på ungefär som de sig bör så här i början av året; Långsamt, lugnt, mysigt och i familjens sällskap.


Idag sov jag för länge, på tok för länge, trots det var klockan bara elva när jag tillslut masade mig upp ur madrassen. Dagen efter nyår är en av de få dagar jag brukar ge mig själv fri sovtid till, men idag är det den andra januari och det ger mig lite ångest att sova för länge då. Sedan jag gick upp har jag hunnit läsa en massa kapitel ur Hypnotisören som jag lånade på Kristianstads bibliotek förra veckan, på sex dagar ungefär har jag hunnit läsa en och en halv bok, det känns fantastiskt eftersom jag älskar att läsa men verkligen inte hinner eller för den delen orkar läsa något skönlitterärt mellan kurslitteraturen under terminerna. Jag har duschat och gjort mig iordning, jag och min familj har ätit kinabuffé inne i stan och nu har vi precis kommit hem. Mysig söndag.


Kvar på schemat för idag är lite muffinsbak, ännu mer läsande, lite mer Scrubs, är inne på tredje skivan fjärde säsongen, och en runda När och fjärran-spelande med mamma och jacob.


Imorgon ska jag åka ner till Lund igen, jag ska finputsa uppsatsen och förhoppningsvis lämna in den ganska snabbt. Jag ska försöka hinna med lite annat på datorerna också och sen hade jag faktiskt planerat att åka hem till mamma igen på kvällen. Min ekonomi tillåter inte riktigt dyra tågresor pga den stundande Stockholmsresan nästa helg och jag har ett frikort som gäller hela dagen. Trots detta så tänkte jag dra inom mitt boende och checka läget, lämna av lite julklappar och så.


Hoppas ni haft en trevlig nyår, nu ska jag läsa lite till, ha det så fint, vi hörs!

Skapa flashcards