Alla inlägg den 30 november 2010

Av Sofia Ohlsson - 30 november 2010 15:08

Jag har riktig ångest idag, har nog gråtit tre-fyra gånger och nu är jag helt utmattad. Jag fattar inget av tentapluggandet, jag har så ont i magen för tentan om en vecka samtidigt som jag vill att det ska vara tisdag NU så jag slipper tänka mer på detta, nolla tentan och ta en omtenta om en månad istället. Jag kan faktiskt inte riktigt i ord förklara hur dåligt jag mår över detta och värst är nog att de flesta i min närhet tänker att jag skriver detta för att få uppmärksamhet, eller att jag bara känner så men att det kommer gå jättebra ändå, men just nu vet jag varken ut eller in, är alldeles tom och rastlös i kroppen samtidigt som jag svettas, vill skrika och skita i allting. Någonstans vill jag skylla allting på den jobbiga tiden som jag haft, jag fick inte ro eller tid till att plugga varken när mamma eller tilda var dåliga och så sov jag dåligt om nätterna. Men det är dags att sluta skylla ifrån mig och inse att jag och ingen annan är ansvarig för hur det har gått och hur det går. Det här känslan kväver mig och det är därför jag skriver här, jag måste få ut vad jag känner, ni behöver inte tycka synd om mig, eller höra av er och prata, det är inte därför jag skriver.


Det värsta är känslan att inte veta var jag ska börja eller hur jag ska bära mig åt, normgivningsmakten, hur ett val går till, överklagande av val, röstkort, valbarhet, grundläggande fri-och rättigheter, eu, kvantitativa importrestriktioner, införande av direktiv, eu:s lagstiftning, tryckfrihetsbrott, meddelarskydd, offentlighetsprincipen? Jag har ingen aning, jag kan inget och jag förstår inget.

Av Sofia Ohlsson - 30 november 2010 08:28

Idag lät jag bli att åka till Lund, jag gick på seminariet igår istället vilket gav mig en ledig dag idag vilket i sin tur innebar att jag passade på att boka in mig hos läkaren på ett akusbesök idag, jag har inte tid att vara sjuk, jag får pussla och fixa lite för att få tid och idag gick det. Jag har fortfarande ont i lungan när jag andas och igår fick jag nog lite feber på kvällen så det är väl lika bra att ta tag i det innan det blir något allvarligt av det.


En dag hemma kan vara rätt bra, mamma jobbar så jag ska passa på att plugga lite, men först är det som sagt läkarbesök klockan tio som gäller. Att få sova ut till åtta idag var så otroligt skönt och jag tror att jag behövde det.


Nu måste jag göra mig iordning så jag hinner till läkaren i tid och sen hem för att plugga. Vi hörs kanske senare, hoppas ni har det bra kära läsare, hejdå!

Ovido - Quiz & Flashcards