Alla inlägg den 24 november 2010

Av Sofia Ohlsson - 24 november 2010 18:25

Här kommer ett trött inlägg från en Sofia som har allt annat än för mycket tid. Idag gick jag upp klockan sex ungefär, fy för den fule! 07.23 gick tåget, det var mycket fint med alla snö ute, både att gå till stationen och att åka förbi snötäckta ängar gav en härlig julkänsla, riktigt mysigt. Framme i Lund var det full storm och jag traskade bort till Lunds tingsrätt och väntade in resten av min grupp, det vankades rättegång och vi skulle vara åhörare. Det var intressant att få se hur en process går till och det är ju inte svårt att bli sugen på en framitid inom straff-och processrätt, men det får tiden utvisa! Efter rättegång gick jag till juridicum och betalade en spegel som jag, via mamma, köpt på auktion av sydsvenskan. Därefter åt jag en potatis på graffiti och pluggade en stund.


Mellan två och fyra var det föreläsning, därefter fixade jag lite av det sista innan jag tog ett fullpackat tåg hem. Jag fick stå mellan Lund och Hässleholm och det var en ganska ryckig färd vill jag lova! Nu är jag hemma och ska snart kasta mig in i en varm dusch, ikväll blir det Bonde söker fru och sen kastar jag mig i sängen, förlåt, på madrassen, för en, förhoppningsvis, god natts sömn. Imorgon tar jag kanske tåget en timme senare, men bara kanske, plugg och föreläsning väntar och det blir nog en lång dag. Hoppas ni har det bra där ute alla ni som läser. Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards