Alla inlägg den 19 november 2010

Av Sofia Ohlsson - 19 november 2010 22:22

Jag vill aldrig bli en sådan människa som inte visar uppskattning till mina vänner. Jag vill aldrig bli en oberäknelig människa som, utan vidare anledning, slänger mig med taskiga ord eller gör mig lustig på mina vänners bekostnad. Allt här i världen är inte materiella saker men trots det vill jag gärna visa hur mycket mina vänner betyder genom att ge dem något fint, bjuda dem på middag eller bara vara berätta hur glad jag är att just den personen är min vän. Jag insåg nog ganska sent hur det är att ha fantastiska vänner, vänner som bryr sig, hör av sig och stöttar mig, jag ska inte säga att jag haft så värst otur på vänskapsfronten tidigare men den senaste tiden är det mycket som har klarnat.


Man kanske kan säga att vid framgång och motgång så förstår man vilka som faktiskt finns där, vilka som hör av sig och är glad för ens skull när något går bra och vilka som finns där och hör av sig när man inte är på topp.


Det är lustigt hur man kan komma varandra närmre genom att, geografiskt, befinna sig så långt ifrån varandra, i vissa fall i helt olika världsdelar till och med, och trots det känner jag ett enormt stöd och en kärlek som värmer. När vi ändå är inne på kärleksspåret så vill jag ägna en av de, just nu, absolut finaste låtarna till mina fantastiska vänner, lyssna och njut. Och tack för att ni finns där för mig.


Av Sofia Ohlsson - 19 november 2010 15:51

Hej fredag, idag beslutade jag att stanna hemma och plugga, jag är inte riktigt färdig men planen för idag är att bli klar med europarättens grunder och sen ta tag i komparativ statsrätt, jag ska bara komma till skott att börja igen! Annars har jag följt med mamma på en runda i stan, tagit ut pengar från mitt konto med fonder, handlat för helgen och busat med katterna.


Nu i eftermiddag bokade jag och mamma en helg till Stockholm i januari, så himla mysigt, det är nästan lite av en tradition att åka till huvudstaden på jullovet, vi ska bo på hotell på Östermalm, mysa och shoppa, jättetrevligt!


Som jag skrev ovan ska jag fortsätta pluggandet ett tag till annars väntar fredagsmys här hemma, maten ikväll står jag för och det är kycklingfilé i julmustsås och ugnsbakade rotfrukter som står på menyn, oh så gott! Hoppas ni har en bra fredag, Hej med er!

Ovido - Quiz & Flashcards