Alla inlägg den 17 november 2010

Av Sofia Ohlsson - 17 november 2010 21:30

Oooooh vad jag har varit trött denna onsdag, mina ögon gick i kors när jag försökte förstå mig på eu-rättens olika sätt att väcka talan mot en medlemsstat i eudomstolen, jag var tvungen att resa mig upp, gå ur lässalen och gå en liten runda för att inte somna, det var riktigt illa idag, men nu ska jag snart få sova, först ska jag bara berätta lite om min dag.


Jag tog en minisovmorgon till halv åtta, gjorde mig iordning och cyklade till tåget. Jag var framme i Lund kvart över tio och gick till Jurdicum där det inte fanns en enda läsplats, istället köpte jag lunch, surade lite över den förlorade pluggtiden och läste Metro. Vid tjugo i tolv hade jag tid för personlig respons på mitt PM som jag lämnade in förra veckan. Det blev godkänt, det känns jättebra, man kunde bara bli antingen godkänd eller icke godkänd och jag hörde något om att vår handledare aldrig underkänt någon tidigare men det är ju fortfarande jättebra att bli godkänd, eller hur? Hon hade lite småsaker att påpeka som jag ska tänka på när vi skriver uppsatsen, vilket också var en del av syftet med att vi skrev PM, att få råd innan uppsatsskrivningen så vi klarar av den ordentligt! Hon sa även att jag hade ett bra språk, och DET mina damer och herrar, det är en fin komplimang från någon som sysslar med juridik, jag tar åt mig, tackar och bugar och längtar efter att få utveckla mitt språk ytterligare! Ni förstår med jurister är det inte någon fördelaktigt med att kunna åberopa ett bra skrift- eller talspråk, det är något som förväntas av dig, juridisk doktrin kan se lite småtråkig ut ibland men språket är så fantastiskt!


Nu ska jag iallafall krypa ner i sängen snart, eller på madrassen kanske jag ska säga? Jag är så trött så trött, hoppas jag slipper vara så här trött framöver, då får jag kolla upp det, kanske någon järnbrist?


Avslutningsvis vill jag säga att här nedan kommer lite bilder på min fina travel bag från Rice, njut av en färgsprakande väska! Ha det så bra.


   

Skapa flashcards