Alla inlägg den 11 november 2010

Av Sofia Ohlsson - 11 november 2010 19:15

Aloha et bongiorno los amicas.


Idag är jag lite extra internationell, jag brukar alltid ge mig på andra språk när jag är glad så det är gott tecken. Egentligen har jag lite ont i huvudet, känner mig varm i kroppen och lite allmänt hängig men hur skulle det kunna förstöra min dag när jag blivit innehavare av ett andrahandskontrakt på en studentlägenhet i Lund? Här är den glada nyheten gott folk, fram till den första september nästa år får jag bo i en jättemysig, central etta med chans till förlängning, lite beroende på hur det går för min förstahanskontrakthyresvärd. Jag svarade på en annons på blocket, fick svar om att jag var välkommen på visning, gick dit utan störra förhoppningar - snarare med en "kul att det händer något" - känsla och gick därifrån med lite nervositet men en "vi får se vad som händer" - attityd. Det är ganska olikt mig att känna så men det hjälpte att kyla ner nerverna lite och igår ringde tjejen som hyr ut lägenheten och sa att hon var intresserad av att jag skulle hyra den, det är både en skjuts för självförtroendet och ett riktigt incitament till att plugga hårt inför tentan den 7:e december som är samma dag jag flyttar in!


Det har varit en bra dag på många sätt, pappa kom och hälsade på i Lund så jag åkte med honom hem, slapp tåget, och nu ikväll har jag och mamma haft lite pizzatorsdag, inte helt fel.


Nu ska jag bara njuta av tillvaron och ha det riktigt gott, bra tv-kväll också, jag älskar tv, tv är mitt liv, eller inte men kanske ändå lite? Ha det så fint ni som läser, vi hörs när vi hörs HEJ.

Ovido - Quiz & Flashcards