Alla inlägg den 10 november 2010

Av Sofia Ohlsson - 10 november 2010 16:43

It's a wednesday today, a wednesday i say!! Ni vet när Super Mario säger så? sätter "a" framför när han säger saker? det får mig att sakna och längta efter Italien, det är helt klart på topp tre av mina favoritländer. Jag kan längta efter att få uppleva delar av landet jag inte sett ännu men framförallt saknar jag Rom och vill tillbaka till alla små glassbarer och ostaffärer och fontana di trevi som nog får vara min absoluta favoritplats i hela världen. Trots hundratals turister på en och samma plats kände jag ett lugn, jag har nog bestämt varit en italienar i ett tidigare liv.


Idag är jag ganska glad, eller nej, JÄTTEglad, anledningen får vara osagd ett liiiitet tag till, de flesta vet, de närmsta vet, men kika in här inmorgon eller till helgen igen så ska jag berätta. Ja en av anledningarna till att jag är glad kan jag redan avslöja nu, jag klarade min tenta som jag skrev den 15 oktober, bara det är ju en enorm lättnad, glädje och framförallt, en bekräftelse på att jag kan och att min plats på landets femte mest sökta utbildning (källa:DN?) faktiskt är befogad.


Annars är jag lite hängig i kroppen, huvudet hänger inte riktigt med och det känns som en stundande förkylning väntar, inte roligt, inte roligt alls! Idag har jag dessutom haft en ledig dag, har jobbat med seminarieuppgifterna inför imorgon men har ungefäer en fjärdedel kvar så jag får väl sätta igång igen snart. Vi hörs, ha det så fint mina kära trogna läsare, minst två är ni, KRAM.

Ovido - Quiz & Flashcards