Alla inlägg den 7 november 2010

Av Sofia Ohlsson - 7 november 2010 19:21

Idag är det söndag, ja nu är det till och med kväll så ikväll är det söndag kanske passar bättre att skriva? Idag har jag sovit länge, arbetat lite med skoluppgifter, handlat, lagat spaghetti bolognese till mig och mamma, kört lite bil och köpt två trisslotter.


Trisslotterna var ett nytt försök att hitta bostad, jag tänkte vinna en miljon sådär så jag har råd med en etta i Lund. Tyvärr vann jag inga större summor, men 25 kronor däremot, inte helt fel, tar nog en ny lott för det! Sen lagade jag god bolognese till mig och mamma, riktig bolognese har lite mer rotfrukter i sig, eller helt enkelt lite mer än bara tomatsås, lök och köttfärs, ja det har jag sett på ett italienskt matprogram någon gång så jag hade lök, köttfärs, morot, champinjoner, krossade tomater och en massa kryddor, smarrigt blev det! Nu på kvällen har vi bråkat lite med Tilda, hon är så grinig när det kommer till att äta kortisontabletten men idag var kampen inte så långvarig, hon spottar nämligen ut den hela tiden men idag fick vi ner den rätt snabbt. Stackars katt, det är inte roligt att bråka med henne, speciellt inte när hon är sjuk, hoppas hon blir bra snart!


Ikväll är det starke man som gäller, kanske lite parlamentet också, sen ska jag och mamma eventuellt byta sängplats inatt, hon tar soffan och jag hennes säng, får se hur det blir! Imorgon bär det återigen av till Lund för Övning, lite plugg på egen hand och information från ISC - utskottet i Juridiska föreningen som jag är med i, det ska bli skoj!


Nej nu ska jag nog drömma vidare om mina miljonplaner, tänkte bara tillägga att jag saknar Malin och Helena så otroligt mycket. Vet inte när jag och Malin pratade på skype senast, skärpning, men det har inte varit lätt runt omkring mig, jag får skylla på det. Helena har ringt två gånger från australien, inte dumt, längta till mars och april, då är de båda hemma, fast Mallsan kommer hem redan i jul, ååh längtalängta. Hoppas ni har det bra, vi hörs, Hejdå kära läsare!


       

Skapa flashcards