Alla inlägg den 10 oktober 2010

HUA

Av Sofia Ohlsson - 10 oktober 2010 22:35

Söndagkväll och jag har blandade känslor, är så trött och irriterad över min situation det är en sak att inte ha boende och behlva pendla, eller att bo inneboende hos nån, men det är en helt annan sak att sova på bäddsoffor, inte känna sig hemma och inte riktigt ha rättigheten att välja när jag vill sova, när jag vill gå upp och hur jag ska leva mitt liv utan att hela tiden anpassa sig efter någon annan. Visst är det ett alternativ att pendla men med de hårda studierna jag har är det ganska jobbigt att behöva lägga två timmar om dagen på att pendla, särskilt som jag inte kan läsa på tåget vilket gör att mina värdefulla pluggtimmar försvinner där.. Ja det är inte helt lätt det här.


Annars är det rätt bra, en föresläning och en massa pluggande imorgon, sen åker jag hem till Mammsen igen, så himla skönt. Ska spendera min lediga tisdag i kristianstad, med en massa plugg igen, hoppas verkligen att jag kommer in i det och att allt går bra på fredag, ni håller väl tummarna?


Här nedan kommer lite fina bilder på mammas (och min än så länge) lägenhet, enjoy!


                             


Skapa flashcards