Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Sofia Ohlsson - 9 oktober 2010 23:00

Hej hopp här kommer en liten uppdaterin från mig! Jag är hos mor min och har befunnit mig här sedan i torsdags kväll. Igår pluggade jag lite för lite, det blir lätt så när mamma är hemma nu när vi inte bor ihop, man har mycket att prata om! Ja och sen hör det väl till när man precis flyttat att det är en massa som ska fixas. Vi lyckades få igån tv:n för första gången, det krävs två smarta kvinnor för ett sånt jobb minsann! Sen slängde vi lite kartonger och på kvällen åt vi på favoritrestaurangen BarBko!


Idag har mamma jobbat så jag tog mig i kragen och pluggade drygt sex timmar, tre stycken tvåtimmarspass klämde jag in, det sista kändes lite segt, då hade jag ätit en halv avokado, ett stekt ägg och en tunnbrödsrulle på hela dagen och klockan närmade sig sju så det får man väl ha lite förståelse för?


Istället lagade jag ihop en rejäl veggie-lasagne och inväntade mamma. Min underbara lasagne är typisk sån mat jag varken har råd eller tid med nu som student. Visserligen tillhör rätten de maträtterna som man med glädje äter både två och tre dagar i rad men det tar ju en sån förbaskad tid!


Nu ska jag snart sova, inte allt för snart, ska upp nio imorgon och tänkte testa en ny teori om varför jag är så trött om dagarna. Jag tror helt enkelt att det har att göra med att jag sover för mycket. Om man går upp nio och somnar elva kvällen innan så är det inte så konstigt, jag sover liksom förbi min tid då jag borde gå upp och vara pigg vilket resulterar i att jag blir trött igen, sen sitter det i. Vad tror ni om det? Är ni också trötta jämt? Varför? Kan det ha med hösten att göra?


För övrigt är jag mäkta trött på att sova i bäddsoffa varje natt. Så trött att jag brukar smyga in och lägga mig i mammas säng när hon gått upp, bädda ner mig och njuta av att få sova med en mjuk madrass. Bäddsoffan här hos mamma känns visserligen mer som en säng men jag tror nog att jag längtar tills jag får bädda ner mig i min fina!


Vi hörs imorgon tror jag bestämt, det här blev ett oförskämt långt inlägg. Avslutningsvis vill jag bara be er alla att HÅLLA TUMMARNA jättemycket nu ett tag, finns en hel del grejer som skulle behöva klaffa, det ena viktigare än et andra. GODNATT.

Ovido - Quiz & Flashcards