Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Sofia Ohlsson - 5 oktober 2010 16:35

Puuh, dagar kommer dagar går, jag pluggar hela tiden men ingen kunskap den består. I morse gick jag upp halv nio men var ändå omänskligt trött, det är inte ofta man vaknar helt utvilad och hoppar ur sängen, redo för dagen. Nej istället ska man masa sig ur sängen, som en zombie ska man sakta göra sig iordning och i blåsten ska man vandra bort till skolan. Men jag ska minsann inte klaga allt för mycket, att gå i skolan mellan tio och tolv tre dagar på en vecka är ju mer än trevligt faktiskt. Idag har jag nästan varit lika flitig som igår, jag säger bara nästan eftersom klockan är halv fem och jag redan tänkte dra mig bort från Juridicum. Efter föreläsningens slut åt jag en Focaccia på Mondo, parmaskinka och mozzarella, så gott! Därefter letade jag mig ner i källaren på biblioteket och här har nu sutti mellan kvart i ett och halv fem ungefär, det är nästan fyra timmar, lite pauser har jag såklart tvingat mig till men nu har jag hunnit skriva svaren på övningstentan, tänkte istället gå och handla lite kvällsmat och sen ta bussen hem. Storebrorsan skulle vara kvar länge i skolan och det är ju rätt skönt att plugga hemma när man är ensam, bara jag lyckas lägga upp det någorlunda bra.


Imorgon har jag ingen föreläsning alls.. En ledig dag är rätt välbehövd och planen är att jag och mamma ska ta tåget till Malmö, trevligt värre!


Nej om jag skulle ta och komma på ett vettigt matförslag så jag hinner handla och ta bussen hem. Vi hörs, kanske senare eller imorgon, ha det så gott kära läsare, vilka ni nu än är!

Ovido - Quiz & Flashcards