Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av Sofia Ohlsson - 2 oktober 2010 16:55

Lördagar är så underbara, helt klart veckans tredje bästa dag, möjligtvis näst bästa om man nu har en fredag som vi hade igår. Låt mig säga såhär, skola mellan åtta och två utan någon större rast än en kvart då och då, varav den tiden mest gick åt att vandra mellan olika lektionssalar.


Men efter skolan åkte jag hem till mamma och kristianstad, satt en stund på Duvanders och fikade innan hon kom hem från jobb och möten. På kvällen åt vi italienskt och åt godis, sen tog jag ett varmt bad innan jag skulle sova. Idag har jag varit en sväng på stan, hämtat ut en cykel och köpt en räksallad. Sen pluggade jag ungefär två timmar tog en paus, pluggade en och en halv till, sov en lite för lång powernap. Resulterade i att vad som skulle gett mig mer kraft snarare slog ut mig en stund. Nu laddar jag batterierna och om fem minuter hoppar jag på det igen, pluggar en timme, inväntar svar från mamma om när hon slutar och sen tänkte jag hoppa på cykeln, dra mig bort till Maxi och köpa choklad.


Nu när ni vet allt det där behöver ni inte gå och vara oroliga för att ni inte har koll på min tillvaro liksom. Dessutom kan jag eventuellt utlova ett nytt "tankeinlägg" snart, ett i stil med "att växa upp" eller vad jag kallade det. Nästa kommer nog att handla om "vänner på facebook", spännande va? Vi hörs, hejsvejs!

Ovido - Quiz & Flashcards