Alla inlägg den 21 september 2010

Av Sofia Ohlsson - 21 september 2010 17:08

Usch vad segt det är att vara hemma klockan fem när man gick härifrån halv nio, jag inser att det kanske är rätt så bortskämt att vara van vid tvåtimmars föreläsningar men det sega med dagen är att jag bara gått i skolan tre av de drygt åtta timmarna jag varit borta. Först hade vi en timmes introduktion till den konstitutionella rätten, jag känner på mig att det kommer bli intressant sedan när vi börjar med det, det handlar bland annat om hur riksdagen och regering är uppbyggt, hur en lag stiftas och vilka utskott som har vilka uppgifter samt hur de är uppbyggda, intressant!


Efter den timmen gick jag till biblioteket på Juridicum och satte mig och skrev anteckningar från gårdagens övning om rätt och samarbete i ett natursamhälle, det tog ungefär en och en halv timme, drygt en timme mer än jag beräknat, men så fick jag ju en hel del gjort också, jag lägger den tiden på pluskontot till pluggandet helt enkelt. Därefter gick jag och åt lunch på en restaurang som hette Asian express, det blev vårrullar, ris och någon fläskgryta med champinjoner och bambskott, konceptet var två rätter plus nudlar eller ris för 55:- Helt okej!


Efter lunchen gick jag tillbaka till biblioteket och läste kapitlet till dagens föreläsning. Efter det gick jag en runda på stan, köpte ett par skor som jag ska prova till min klänning och antagligen ha på Novischfesten nästa vecka, bilder finns längre ner. Sen gick jag tillbaka till tryckeriet, satte mig och läste kapitlet en gång till innan föreläsningen började, den varade i två timmar, därefter gick jag och handlade mat, tog bussen hem och fastnade här. All dagens pluggande, plus övningarna och föreläsningen uppgår till drygt fem och en halv timmes pluggande, det innebär att jag bara har ungefär två timmars pluggande kvar, vet inte om jag lyckas fylla ut allt men det som ska göras är renskrivning av mina anteckningar och så ska jag läsa igenom två rättsfall till imorgon, blir det gjort är jag nöjd!


Här nedan kan ni se bilder på skorna jag köpte idag, klänningen jag köpte i förra veckan och 3-stegs hudsetet som jag köpte igår, pengarna rullar!


     

Av Sofia Ohlsson - 21 september 2010 08:18

Långa hål har aldrig varit en hit, idag har jag ett fyra-timmars hål mellan min första övning och eftermiddagens föreläsning. Det enda positiva får väl anses vara att jag nu har tid till att plugga riktigt ordentligt mycket och läsa igenom kapitlena inför föreläsningen vi har.


För övrigt är jag väldigt trött, enormt trött. Så trött att jag snoozade tio minuter OCH somnade under tiden. Då är man trött. Nu ska jag packa skolväskan med kurslitteratur, anteckningar och andra bra saker innan jag vandrar in till Juridicum, vi hörs senare, ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards