Alla inlägg den 20 september 2010

Av Sofia Ohlsson - 20 september 2010 16:49

Och så var det en ny vecka .. igen. Jag tänker inte skriva om gårdagens val utan mina åsikter finns lite överallt här på internet istället. Nej jag tänkte ägna det här inlägget till att berätta lite om min, väldigt vanliga, måndag.


Allting började vid niotiden när jag masade mig upp, lät allting ta sin tid, en lång dusch, lite datorsittande och så gjorde jag mig i ordning i lugn takt. Vid kvart i elva gick jag in till stan, köpte en tonfiskmacka från Widerbergs och satte mig i väntan på dagens övning. Så skönt att få varva ner lite och slippa stressa, jag åt min macka i godan ro och hann prata med några kursare innan övningen om varför vi människor mår bäst i ett samhälle där det finns en rättsordning, mycket intressant och lärorikt idag må jag säga! Vi fick en paus mellan övningen och diskussionen så jag hann gå till juridicums bibliotek och skriva ut anteckningarna från förra vecka, de som jag renskrivit då. Efter allt var slut, runt tretiden, gick jag till Akademibokhandeln och köpte en pärm som jag kan ordna in alla mina papper i, himla praktiskt! Därefter gick jag till Kicks och shoppade loss ganska rejält. Två olika foundations, ett rengöringskit och en concealer som jag fick på köpet. Därefter gick jag till Botulfsplatsen och tog bussen hem.


Nu har jag spenderat den senaste timmen med att lista ut hur man tvättar, jag är inte så seg i vanliga fall men här fick jag först hitta rätt maskin, komma på att man behöver enkronor till att starta elen, lista ut hur man tog sig fram på displayen så det blev rätt program, och skruva på vattnet till maskinen. För varje grej tog det ungefär en tio minuter att lista ut.


Nu har jag slängt in en massa underkläder och strumpor i tvätten, det är 60 grader som gäller och tre timmar kvar på min tvättid. Tyvärr hade jag inte så många enkronor så det är väl inte så mycket tvättid kvar antar jag..


Ikväll ska jag plugga lite till, ordna med mina papper och kolla på TV, Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards