Alla inlägg den 19 september 2010

Av Sofia Ohlsson - 19 september 2010 10:49

Söndagen är här och jag har varit så otroligt duktig genom att skriva en lista på allt jag ska ha hunnit med ikväll vilket jag hoppas ska leda till att jag inte ligger i sängen ikväll och tänker "JUST DET" Skit också, nu glömde jag att göra X. Nej den här dagen ska jag vara riktigt duktig och effektiv.


Trots att klockan snart är elva har jag dock inte påbörjat något på min lista ännu, jag bestämde mig för att låta allting ta sin tid nu på morgonen, jag är ju faktiskt ingen morgonmänniska utan trivs som allra bäst när jag får ta det riktigt lugnt och låta allting ta sin tid. Jag är fortfarande lite sjuk så det är säkert av den anledningen jag känner mig så trött. Men så fort jag kommit igång ska jag ta en värmande dusch och göra mig iordning. Sakerna jag ska hinna med är bland annat; boka tvättid, städa undan, diska, handla till kvällsmaten och sätta mig någon timme på Espresso House vid stationen och plugga, där tänkte jag äta lite lunch och markera böckerna och läsa igenom kapitel tre inför morgondagens övning igen.


Ikväll ska jag ha skypedejt med Malin - valspecial! Vi ska äta godis och diskutera valet. På tal om valet, ifall det är någon som eventuellt reagerade på att jag inte hade skrivit upp att rösta idag så kan jag meddela att jag förtidsröstade förra veckan, så himla skönt att ha det avklarat. Nu är det bara att invänta resultatet och personligen blir jag nog ganska glad vilken regering det än blir som skapas nästa vecka - så länge främlingsfientliga partier håller sig utanför riksdagen!


Nej om jag skulle hoppa in i duschen kanske! Vi hörs, hej.

Skapa flashcards