Alla inlägg den 17 september 2010

Av Sofia Ohlsson - 17 september 2010 21:03

Vilken kämpig dag det har varit. Jag sov som sagt inte många timmar inatt och att börja åtta, gå till tio och därefter ha hål fram till tre är inte helt okej alltså. Det är priset man får betala för en ledig torsdag som vi och grupp tio har, de andra grupperna har ju sina tre övningar/seminarier utspridda på torsdagen och fredagen.


Men hålet mellan tio och tre lyckades delar av oss från grupp nio fylla genom att gå till JF, äta lunch, planera inför morgondagens småjurslekar, plugga lite genom diskussion kring tidigare föreläsningar och seminarier. Jag tog bussen hem vid fyra och hoppade in i duschen, gjorde mig redo för lite After School med International-student-commitée - gänget. Vi träffades på JF, maten var tyvärr slut men dit ska jag gå oftare, billig och BRA mat, trevlig stämning helt enkelt! Tog en burgare på BK med ett gäng från ISC och sen köpte jag mig en påse godis och åkte hem på mitt håll. Mina bihålor mår inte så bra och huvudet känns tungt, men i sängen med en påse godis mår jag ändå bättre!


Imorgon ska jag dessutom sova till halv tio någon gång och det ska bli så skönt att jag nästan blir tårögd. Vid tolv ska gruppen träffas och jag hoppas vara hemma vid sju senast, med min förkylning och med tanke på att jag har lite att ordna med här vill jag hellre ha en hemmakväll, så skönt!


Vi hörs i helgen, nu är det meningen att jag ska städa undan lite runtomkring mig så får vi se om det blir så, det är ju en annan sak) HEJ

Av Sofia Ohlsson - 17 september 2010 07:09

Och så var ännu en skolvecka, snart, slut. Igår blev det lite för sent, inte helt okej faktiskt, det berodde på att jag knappt hållt mig hemma hela dagen, alltså hade jag en massa att fixa med vid datorn och när jag väl var färdig med det la jag mg i sängen och läste igenom kompendiet till dagens övningar. När jag var färdig hade klockan hunnit bli lite över tolv och innan jag låg i sängen - helt färdig för att sova - hade hon nog hunnit slå halv ett till och med. Det kanske är onödigt att tilllägga hur trött jag var 06.25 när klockan ringde.


Men nu är jag uppe, om tjugo minuter går jag till skolan i den välkända Lundablåsten och hae lektion mellan åtta och tio, därefter vill det sig så väl att jag har hål fram till klockan tre, under den tiden ska jag hinna äta lunch och träffa faddergruppen för planering inför morgondagens småjurslekar. Det känns inte så stressigt måste jag erkänna.


Men nu borde jag packa mina grejer inför dagens seminarier och övningar. Vi hörs senare, kanske idag till och med, Take care of you bye bye then!

Ovido - Quiz & Flashcards