Alla inlägg den 13 september 2010

Av Sofia Ohlsson - 13 september 2010 15:21

Ny vecka, nya möjligheter, ny delkurs på första terminen. Idag började vi med Allmän rättslära som är delkurs nummer två på första terminen Juristprogramet. Vi hade fått läsanvisningar till dagens föreläsningar och även om jag inte var bättre än att jag bara läst igenom sidorna en gång i fredags så märkte jag absolut en skillnad i vad man får ut av föreläsningarna när man är förberedd och när man inte är det. Det bästa är att föreläsaren själv har skrivit den ena av två böcker som vi har vilket gör att man verkligen får höra om det som står och läsa om det som han föreläst om, mycket bra!


Jag och M lunchade på Graffiti innan vi ordnade med lite ärenden, han skulle ha böcker och jag handlade, vi köpte även ett varsitt kompendium till kursen som vi ska ha inför övningarna. Vi skildes åt vid halv-tvåtiden och jag tog bussen hem. Här hemma har jag läst igenom de kapitel vi hade föreläsning på en gång till och alldeles strax ska jag sätta mig och renskriva mina anteckningar här på datorn.


Ikväll jobbar J och jag ska gå in till Juridicum för att plugga lite till. Det är verkligen skillnad på hur bra man pluggar hemma och i biblioteket, det är helt annan fokus och det känns som om allting fastnar bättre där, helt enkelt väldigt bra pluggmiljö. J slutar jobba vid nio så senast då ska jag väl ha hunnit hem. Planen är att jag ska hinna inom affären och köpa russin. Jag fick för mig att russin kunde vara bra att äta eftersom jag känner mig så trött och Russin innehåller mycket järn. Järn är ju bra för kroppen och järnbrist kan vara en ganska vanlig orsak till att tjejer känner sig väldigt trötta ibland. Men sen kom jag på att jag inte tycker russin är särskilt gott, är det då värt att slänga pengar? På äckliga russin liksom, men därefter vägde jag in att det jag faktiskt tycker är gott, det är också väldigt onyttigt, så back to russin it seems.


Nej om jag skulle ta tag i mitt liv och renskriva lite anteckningar. Ha det gott ni få läsare av denna blogg, vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards