Alla inlägg den 9 september 2010

Av Sofia Ohlsson - 9 september 2010 18:00

Idag har varit en bra dag med trevliga inslag så som shopping, studieteknik, mat på Espresso House och en vända på Nova.


Jag sov ut ordentligt i morse, det fick konsekvensen att jag hamnade lite efter med allting och runt halv tolv var jag påklädd, nyduschad, sminkad och håret var plattat. Det är ju rätt sent men då hann jag med lite ärenden på internet och diska undan i köket också. Mamma kom hit runt halv tolv och vi tog bilen in till stan runt tolv för att möta Jacob. Vi gick lite på stan och åt lunch tillsammans innan jag hade en timmes studieteknik på skolan. Därefter gick jag och köpte en av böckerna till nästa delkurs som vi börjar med på måndag, den andra hade jag redan och eftersom det ligger ute läsanvisningar till föreläsningarna tänkte jag fila lite på min studieteknik och börja läsa i tid helt enkelt. Det är så skönt att vi bara har två böcker till den här delkursen, nästa blir nog lite jobbigare, tror att vi har fem böcker då, men det är fortfarande kul så det blir nog lugnt!


Mamma och jag hann med en runda ut till Nova där jag köpte en skinnjacka och en tröja på MQ, jag la även undan ett par byxor på MQ fast inne i stan så efter eller före min föreläsning imorgon tänkte jag gå och köpa dem. Kul med lite shopping. Nu ikväll har jag och Malin haft en liten skypedejt, så skönt att vi håller så bra kontakt trots avståndet. Helena är framme i Australien och jag är riktigt avundsjuk på henne och Anna, vilket äventyr de kommer vara med om! Där blir det nog mer mejlväxling än skype, tidskillnaden är lite tuff, minst sagt! Men någon gång på ett halvår hoppas jag ändå att vi lyckas prata med varandra.


Nu ikväll har jag och Jacob beställt hem Pizza - bokstavligt talat, SÅ coolt, om ungefär femtio minuter så kommer dem hit och ringer på, man kan betala med kort och beställa olika tillbehör, så himla smidigt när man bor i en lite större stad utan bil! Sen blir det nog att jag börjar läsa lite smått i mina böcker och packar inför imorgon, jag ska ju hem till lilla staden och jobba och flyttstäda en massa!


Dessutom känner jag starkt att mitt liv har blivit så rikt sen jag flyttade hit och har parabol, seriöst, vilket utbud det finns, ikväll är det ett program på trean som hade garanterad gråtfaktor, något i stil med extreme homemakeover (som jag kollade på och grät till igår) Spännande! Vi hörs senare kära läsare. Hejdå

Av Sofia Ohlsson - 9 september 2010 09:46

Så var det torsdag och en oskyldig schemaändring förstörde det som skulle bli min lediga dag. Men vad gör man åt det helt enkelt. Det är trots allt bara en timmes studieteknik så jag får lov att stå ut helt enkelt. Igår när vi hade vårt svaromål började jag känna av halsen, feber och lite huvudvärk, så när jag skulle hem stack jag inom apoteket för att köpa ibumetin, Malmborgs för att köpa kräm så jag kunde svälja tabletterna och Jättekul för att köpa en stor påse med plockgodis. Hemma la jag mig i sängen och vilade, åt godis tills jag mådde illa och tittade på alla tvprogram som fanns, jag behövde nog det där.


Idag mår jag åtminstone bättre, ingen halsont, vilket är riktig tur för det är nog det värsta man kan ha, huvudet är lite segt men det är troligtvis för att jag sovit så mycket så en dusch senare borde jag känna mig lite färschare. Mamma kommer hit om drygt två timmar och innan dess ska jag hinna duscha, diska, städa undan lite och fixa med andra, viktiga grejer. Lika bra att sätta igång. Ps. Mina könummer ser trevliga ut, nu håller vi tummarna för att korridorsrummen och lägenheterna fortsätter rulla in! Puss och kram skum banan!

Ovido - Quiz & Flashcards