Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Sofia Ohlsson - 23 augusti 2010 20:43

Ja jisses vad mycket som hänt sedan jag skrev sist. Det har hänt så himla mycket att jag inte vet var eller när jag ska börja, jag orkar inte skriva om allt jag gjort och varit med om för jag tror inte att jag lyckas skriva ner hur underbart bra, roligt och lärorikt allting har varit. Men jag vill börja med att tacka Malin för en fantastiskt rolig helg. Det känns som om vi kommit varandra så nära det här året och det är jag så himla glad över, att få uppleva London tillsammans och att få bli "guidad" runt Knowl hill, Twyford, Maidenhead och Reading har varit så härligt. Tack för allting, nu längtar jag SÅ mycket efter julen då vi kan ses igen!


Jag försöker mig nog på en liten snabbgenomgång av helgen.
Ja, så jag tog alltså tåget från Kristianstad tjugo över sex i torsdagsmorse. Biljetterna var köpta från Sölvesborgs station men såklart var tåget försenat, först ett par minuter, sen ett par till, tillslut så skulle det komma först kvar över sex - tiden då det egentligen är inne i Kristianstad så jag och mamma bestämde oss för att inte ta några risker. Lite över åtta var jg framme på Kastrup, jag fördrev tiden efter min incheckning med att handla på Taxfreen och sedan letade jag upp min gate. Jag flög vid elvatiden och var framme tolv, engelsk tid. Väl framme tog jag mig till Paddington och sen vidare till Twyford. Vilket Happymoment det var att få få ur tåget, springa fram till Malin och bara kramas jättemycket! Vi tog en taxi till hennes hus och pratade sönder varandra om ALLT.


Jag fick fish and chips när jag kom och sen lagade vi en indisk kycklinggryta på kvällen, eget recept! Vi la oss tillslut, glada, mätta, trötta och spända på London.


London vad ska jag säga, jag tror inte att jag kan beskriva det faktiskt så jag får göra en illustration, längst ner i inlägget kommer det finnas bilder från resan, vi upplevde allt och missade hälften så det var nog inte sista gången för någon av oss, speciellt inte Mallan som har 20 minuters tågresa dit!!! Så ja, ni får se på bilderna och avundas vår fantastiska resa istället.


På lördagen åkte vi in till Reading, en jättetrevlig stad med stort köpcenter, stora trevliga affärer och billiga kläder. Vi köpte matchande nattlinnen med Ko-tema och åt på Jamie Olivers restaurang "Jamies Italian", vilken god mat! På kvällen badade vi i familjens pool, skrattade en massa och tog en varsin dusch, klädde upp oss i våra nattlinnen och åt en massa godis, choklad, glass och drack cola samt engelsk varm choklad.


Det var min korta version, antar att ni inte ville läsa den långa då! Här nedan kommer bilder från London, nu ska jag krypa ner i sängen med mitt konattlinne och kolla på komeditv på sexan, Natti!


 


 

 

 

 

 

 

 

 

                  

Ovido - Quiz & Flashcards