Alla inlägg den 28 juli 2010

Av Sofia Ohlsson - 28 juli 2010 21:06

Fin dag idag.

9,5 timmars jobb.
En snabbträff med Hellis the H.

En alldeles för lång powernap som gjorde mig seg i huvudet.


Jag är äckligt trött, fast på ett sätt är det en skön känsla, när man har semester är det mer jobbigt att ligga på kvällarna och vända och vrida på sig, inatt hoppas jag att jag somnar snabbt i alla fall. Det blir jobb imorgon, visserligen bara fyra timmar, men de kommer nog gå snabbt för Helena har lovat att möta upp mig efter jobbet så ska vi ta en fika.. På mitt jobb. En av fördelarna med att jobba på Café är ju trots allt att det är lika trevligt att vistas där på fritiden som under den schemalagda tiden.


Imorgon är det inte bara en bra dag för att jag får sovmorgon till elva, det är en bra dag eftersom det endast är tre veckor kvar tills jag åker till England, ensam. Det är med skräckblandad förtjusning som jag ser fram emot att få besöka England för första gången av, förhoppningsvis, måååånga! Skräcken kommer såklart endast av att jag ska flyga ensam. Jag är så glad att jag ska göra det, klarar jag det klarar jag allt ensam, tro mig, jag är officiellt flygrädd sen nio år tillbaka ungefär. Men tänk på allt jag ska få uppleva, Mmmm.


Till helgen blir det jobb, jobb, jobb och återigen jobb. Jag ska hinna med en 19-årsfest på lördagkvällen men det blir en lugn kväll, det kan jag lova! Sen följer jobb och jag är liksom mitt uppe i det just nu så därför blir det en massa tråkigt jobbsnack här på bloggen också.


50 först dates går på TV och jag tänkte nog kanske eventuellt kolla på den, har sett den förut, bra, lite sorglig men mest väldigt amerikansk. Kanske går jag ner till min mamsi istället. Vi hörs, ha en bra natt!

Av Sofia Ohlsson - 28 juli 2010 06:21

God morgon, eller ja.. Morgon på er. Klockan är ofattbart lite, inte ens halv sju, och här sitter jag, redo för dagen liksom. Ett långt jobbpass väntar och idag är det jag och Siv som öppnar. Jag gillar att börja tidigt eftersom det ofta innebär att man får sina timmar gjorda och ändå har en stor del kvar av dagen. Men idag känns det lite i ögonlocken att det är tidigt och jag jobbar hårt på att kväva en del gäspar.


Jag har fått förfrågan om att jobba ett par timmar imorgon och på söndag, men jag vet var mina gränser går och tackar jag ja till båda dagarna innebär det att jag får en arbetsvecka på drygt fyrtiofem timmar, inte nog med det, jag jobbar på måndag också vilket ger mig åtta dagar i sträck och drygt femtiotvå timmar med inga större uppehåll så jag får nog välja en av dagarna. Det känns mer naturligt att tacka ja till söndag eftersom jag troligtvis behövs mer då och dessutom får OB, även om det inte är mycket i den här branchsen så är det mer än ingenting alls.


Det betyder att jag antagligen kan sova ut imorgon och jag tror att jag behöver det, väldigt mycket. Jag behöver det nu också men det spelar ju ingen roll.


Nu måste jag göra mig redo så jag kan vandra ner till stan och öppna, vi hörs senare, idag eller imorgon, hoppas ni får en fin dag, det ska bli bra väder ser det ut som, Hej!

Ovido - Quiz & Flashcards