Alla inlägg den 19 juli 2010

M

Av Sofia Ohlsson - 19 juli 2010 18:47

En dag hemifrån var mer än välbehövd! Vi åkte hemifrån strax efter tio och kom hem ungefär halv sju. En tripp till Lund City, lite vandring i staden och en lätt lunch på Espresso House sedan körde vi hem till min brors lägenhet. Vi har varit runt i Malmö, Svedala och halva Skåne känns det som, av olika anledningar. Hela dagen avslutades på IKEA i Svågertorp, nordens näst största är det nog, nu har jag lite mer en bild av vad jag ska köpa när jag kommer dit, det får bli mest köksgrejer på IKEA, möbler vill jag ha från ett lite mer personligare ställe.


Mamma meddelade att vi kört drygt trettio mil allt som allt idag och då behöver det väl inte tilläggas hur trött jag är nu. Jag tänkte läsa lite ur boken jag började på igår - Lisa Marklunds En plats i solen.


Annars är det ju måndag vilket betyder komedikväll på sexan, inte helt fel det heller. Fick ett sms av min chef nere i stan där hon frågade om jag kunde jobba på lördag, och så är det med mig = alltid redo. Jag blir bara glad, glad att jag får fler timmar och glad att jag får något att sysselsätta mig med, det är så tråkigt att bara gå och dra runt om dagarna annars. Vi hörs!

Av Sofia Ohlsson - 19 juli 2010 09:31

Nu är det då måndag igen, var tar all tid vägen? Ja det kan man fråga sig, ny vecka är det och jag är ledig ett par dagar till, förhoppningsvis hela veckan, fast om de ringer från Kristinas och vill att jag hoppar in ett par timmar blir jag bara glad. Från Åhus behöver det inte kommer några samtal, nej att hoppa in helt ny på ett ställe för bara ett par dagar känns inte roligt.


Idag är jag uppe tidigt, faktum är att jag redan är färdig med allt vad duscha, sminka och fixa håret heter. Snart ska jag, mamma och Jacob åka till Lund för en heldag hemifrån. Det är ganska skönt när man mest ränner omkring i huset och trädgården att komma ifrån allting och gå lite i en större stad, en mysig och trevlig stad dessutom.


Om en månad åker jag till England, själv. Hjälp! Men jag längtar ändå, trots lite rädslor för flyg och tågbyten. Om en vecka börjar jag jobba mer regelbundet igen, det ska bli trevligt, jag trivs så bra på mitt jobb, så bra har jag aldrig trivts någon annanstan. Nu måste jag ner och fixa det sista innan vi åker. Ha en bra dag!

Skapa flashcards