Alla inlägg den 16 juli 2010

Av Sofia Ohlsson - 16 juli 2010 17:34

För ett år sedan, ja exakt på datumet, bokade jag och Cornelia en resa till Rom. Tillsammans besökte vi tusenåriga sevärdheter, shoppade på de hetaste gatorna och åt gott i en av världens finaste huvudstäder. Idag bokade jag mig en ny resa. Den här gången är det England och London som får äran. Eller närmare bestämt Reading, en stad utanför London, det är nämligen där, hemma hos Malin och hennes värdfamilj som jag ska bo fyra dagar i augusti. Ja åker den 19:e på förmiddagen, ensam - vilket både är riktigt spännande och väldigt läskigt. Det roligaste med allt är självklart att få träffa Malin igen, då är det ungefär två månader sedan vi sågs live, vi har ju träffats över Skype ett par gånger sedan hon åkte. Ja det ska bli jätteroligt och lärorikt tror jag nog.


Idag har jag jobbat också dessutom, tanken var att jag skulle jobba mellan 12-15 men det blev sig så att jag jobbade 11-16 istället, ganska trevligt känner jag, när jag ändå är där kan jag lika gärna stanna någon timme extra liksom. Ikväll ska jag nog träffa Cornelia, hon bjöd hem mig på film (tror jag, hon ville se flm och jag bara antog att det var hemma hos henne) anyways, hemma hos mig går det knappt att vistas ändå. Ska bara höra av henne, hon slutar om tjugo minuter och sen ska jag hinna äta också, ta en dusch vore inte helt fel. Det får bli duschen först!

Av Sofia Ohlsson - 16 juli 2010 09:20

Äntligen fredag, redan fredag, dagarna går så fruktansvärt snabbt och ibland är det lite svårt att hänga med i svängarna. Ännu en tuff natt har jag kämpat mig igenom, det blir lättare och lättare och samtliga nätter spenderas i uterummet. Idag ska jag få jobba igen, direkt när jag fick reda på att det inte blev något jobb i Åhus den här veckan så ringde jag till min chef på Kristinas och fick klartecken om att hon redan hade ett par timmar till mig om jag ville. Självklart ville jag så idag jobbar jag mellan 11 och 15 och imorgon blir det sisådär bara två-tre timmars jobb, men jobb är jobb och extra pengar kommer behövas!


Jag är uppe tidigt med tanke på att jag inte börjar förrän klockan elva. Men jag skulle hinna med en vända på stan, till banken och resebyrån, spännande spännande! Vi får se hur allting slutar och hur det blir. Vi hörs senare i alla fall, ha det bra, hej!

Ovido - Quiz & Flashcards